Incoming: Seiko SDW664 Mickey Mouse "Mickey & Co" 90's n.o.s

De eerste horloge-aankoop van 2017 is een feit. Helaas geraakt het upgrade-potje daar niet voller van, dus het hogere segment is weer wat verder af.
Maar deze kon ik toch echt niet laten voorbijgaan. Een nos-exemplaar met alle toeters en bellen kunnen bemachtigen vanuit de Seiko collectie van een 73-jarige ex-luchtmachtofficier die gedurende een 32-jarige actieve loopbaan Seiko’s aanschafte bij de vleet.
Deze komt (waarschijnlijk) uit 1994, het laatste jaar van productie van de Seiko Mickey-horloges, heeft een 7T32 quartz aan boord en beschikt over een full-lume wijzerplaat. Leuk is ook dat de subdials in de oren van Mickey Mouse verwerkt zijn, of omgekeerd.

To be continued, komt van over de grote plas, dus twee weekjes geduld oefenen.

14 likes

Poeh, ik zou hem persoonlijk niet willen dragen, maar over smaak valt niet te twisten :laughing:, gefeliciteerd ermee!

geweldig die oren! :upside_down_face:

1 like

nou, ik vind hem wel erg lollig, leuk ding !!

1 like

Beetje fout, maar vind 'm leuk Erik. Late jeugdzonde, toen dit horloge uitkwam was ik 20 en ik vond ze toen wel cool, maar had er de centen niet voor.
Het is ook het eerste gold-plated horloge ooit dat ik aankoop. Als ik 'm niet leuk vind zal ik wel snel een liefhebber vinden voor eentje in deze staat denk ik :wink:

1 like

PM tzt mag altijd. :slight_smile:

1 like

Ha John dat snap ik! Ik ben op het moment ook in een soort fout goud fase, vandaag nog een certina club 2000 met goldcap binnen gekregen… Ik ken deze Mickey horloges totaal niet, dus wellicht moet ik er gewoon even aan wennen voor ik ze kan gaan waarderen :wink:

Ja hoor, we zitten ongewild toch een beetje op dezelfde golflengte. Hopelijk bevalt de Certina je 'n beetje?
Ik ben niet zo’n grote disneyfan maar de laatste tijd wat opzoekwerk gedaan rond horlogemerken die iets gedaan hebben rond het Disney-thema. En dan kom je qua officiële uitgaven bij Ingersoll, Seiko en submerken hiervan (Lorus, Alba) terecht. En dan begin je al stiekem uit te kijken naar een driewijzer met Mickey-hands terwijl je nog zit te wachten op deze chrono. Damned, here we go again :wink:

En Mickey is gearriveerd in Brussel, nu nog hopen dat deze geen week of twee blijft hangen bij de douane :pray:

1 like

Pfff… Rare tracking en fokkin’ douane… :disappointed:

Fantastico!
Mooie vangst :thumbsup:

Grt.

3 likes

Ik voel met je mee, altijd balen als iets zo lang op zich laat wachten…Mijn ervaring tot nu toe is dat het uiteindelijk (gelukkig) goed komt. Sterkte :wink:

1 like