Incoming Sonic Extraplat

Leuk Sonic handwindertje, 34 mm, jaren 60, onbekend kaliber…

.


.

Iemand toevallig meer bekend met dit waarschijnlijk sub- sub- sub merkje?

Dank voor het kijken :slight_smile:

3 likes

Bij mikrolisk.de is te vinden, dat het merk in Zwitserland geregistreerd was door Oberon Watch SA in Wolfwil
Als ik het horloge zo bekijk vallen me een paar dingen op
Op de wijzerplaat staat: 17 medals bedoelden ze jewels? Als ik dan verder kijk staat er ook nog resistent met een e ipv een a
Op de bodem staat protectet met een t ipv een d
Het werk schijnt duidelijk kleiner dan de kast te zijn (ik vermoed iets in het formaat 6 3/4 - 8) en de bodem is kennelijk ooit eens door een smid met een bijtel opengemaakt.
Het horloge is niet lelijk, maar ik krijg de indruk dat de fabrikant en de vorige eigenaars er niet veel aandacht hebben besteed.

1 like

Thanks Maurits, mijn idee! Wat jij benoemt viel mij ook op… evenals het CT 18750 stempel, gebruikt aan de grens met Italië destijd bij de douane om goudvervalsingen te voorkomen… de ene zegt het is nep, de ander zegt het is echt goud…

Weer zo een mysterieus werkje :slight_smile:

Gewoon een goedkoop penankertje. Dat nep goudkeur ben ik wel meer tegen gekomen, evenals die (opzettelijke ) taalfouten.

De bodem moet niet open bij die inkepingen maar je kunt de kast waarschijnlijk gewoon delen. Ter hoogte van de kroon zit ie dicht geklikt.

1 like

Ah thanks, als ie er is zal ik dat eens doen :slight_smile: