Incoming Stoere Steinhart...foto's

Een van de forumleden -ik noem geen namen, maar hij heeft ‘buitenaards dikke polsen’- bood deze Stoere Steinhart onlangs aan in de Horlogemarkt. Ik kende dit model van Steinhart eerlijk gezegd nog niet, maar werd gelijk gegrepen door de foto’s ervan. Zoiets zal jullie vast bekend voorkomen.

Ik heb hem nu enkele dagen binnen, en het kost me gewoon moeite om hem 's-avonds af te doen. Een stevige dikke klok, maar hij draagt verrassend comfortabel. Bijgeleverd zijn 3 bezels, 1 grijze kalfsleren band en 1 titaniumband. Daarbovenop kwam er ook nog een vette bruine leren band mee (niet-Steinhart).
Er kan dus naar hartelust gecombineerd worden.

Het wisselen van de bezels gaat erg makkelijk d.m.v. 4 kleine inbusschroefjes. Ook de banden zitten met inbusschoefjes aan de lugs. Verder heeft de titaniumband geschroefde schakels. Onder de motorkap een Valjoux 7750 Elabore uurwerk voorzien van een ‘golden rotor’ wat allemaal goed te zien is via de achterste kajuitpoort. Het geheel straalt een enorme degelijkheid uit.

Het enige wat ik er op aan te merken heb, is dat Steinhart hierbij wel een mooi kistje had mogen leveren waarin alle accessoires netjes opgeborgen zouden kunnen worden samen met het horloge. Maar met een beetje in-house organisatie kom ik daar wel aan uit :slight_smile:

En nu de beloofde plaatjes (excuus voor flitslicht, maar ja het weer werkt ook niet echt mee):

Dit plaatje is van het web gejat, om de bronzen bezel te laten zien:

Bedankt voor het kijken!

Knappe klok (tu) Proficiat!

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Gr Wouter

Gefeliciteerd met deze stoere aanwinst.(tu)

De enige Steinhart die mij momenteel erg aanspreekt.Vind hem erg tof (tu)

Lekkere dikke duiker. Hou ik wel van!(tu)

Steinhart is overigens een merk met een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding is mijn eigen ervaring.

Wat Cool dat je echt een voledig ander gezigt aan deze dikke klop kan geven. Top Leuke aanwinst en draagplezier komt al goed lees ik.

Toffe 3-voor-de-rpijs-van-1 klok (tu)
Veel plezier ermee!

Fraaie klok hoor! Veel draagplezier.

Supergave klok en die leren band staat hem heel erg goed.
Op staal is overigens ook niet te versmaden.
Veel plezier er mee.

Dat forumlid ken ik hij komt echt van een andere planeet tenminste dat vertelde hij mij:+ maar of het waar is8-)

Maar wat een prachtig horloge is dat een van de mooiste van Steinhart heel veel plezier ermee en van harte gefeliciteerd(tu)

De veelzijdigheid van de Apollon modellen vind ik echt top (tu)
Met veelzijdigheid bedoel ik dat je 'm vele smoelen kunt geven…
Proficiat met deze mooie aanwinst!

mvg

erg gaaf!

Gefeliciteerd. Genoeg mogelijkheden om te wisselen.

Mooie klatser (tu)

Mooi! Één van de weinige “moderne” horloges die ik wel zou willen hebben :slight_smile: (kopen is te duur :smiley: )

Wat een prachtig horloge. Jaloers aan deze kant van het scherm.
Proficiat en veel plezier ermee!

Ik vind de veelzijdigheid aan looks ook geweldig aan deze klok. Ik zit nog steeds erg te twijfelen door de lengte van de lugs. Maar mocht ie ooit geflipperd worden, dan hoor ik 't graag.

MartijnV Schreef:

Mooi! Één van de weinige “moderne” horloges die ik
wel zou willen hebben :slight_smile: (kopen is te duur :smiley: )

Ter compensatie nog een paar nieuwe plaatjes:

En met de bronzen bezel ziet dat er zo uit:

Lumen:

Wel Te Rusten!
.