Incoming...Toch nog maar een om het af te leren

Onlangs is er een kleine aardverschuiving ontstaan op het gebied van mijn horloge afwijking. Veel Zwitserse uurwerken zijn weg (of bijna) Ik kijk natuurlijk nog steeds naar horloges maar de duurdere merken staan voorlopig op de achtergrond. Niet omdat ze onbereikbaar zijn maar omdat ik gewoon even andere prioriteiten heb. Door het verlies van mijn postpakket ben ik ook even wakker geschud. In mijn hobby ging toch best wel veel geld om. Ik moest eens goed nadenken over wat ik nu eigenlijk echt leuk vind. Dress is heel mooi maar die draag ik gewoon te weinig. Onlangs heb ik twee G-shocks aangeschaft in hele felle kleuren. De functies zijn eindeloos en heel leuk om mee te spelen. Ik vind ze heel erg leuk. Sommige vrienden zijn letterlijk “Ge-Shocked” wanneer ze me er mee zien lopen. :smiley: Ze mogen hem spuuglelijk vinden maar dat boeit me totaal niet.

Natuurlijk blijven er nog wel wat klokken over. De Seiko Velatura, Tag Heuer 4000, Hamilton Khaki King Scuba, Tissot Prs516 automatic, Orient Mako en Immersion Stendardo blijven in de kist die overigens best wel leeg begint te worden. Casio maakt net als Seiko hele mooie horloges met een nette prijs kwaliteitsverhouding. Ik heb vroeger al eens een chrono gehad maar ook die ging weg omdat hij te dressy was. Ik ging maar eens even speuren naar een chrono die een stoer uiterlijk had en lekker dik was. De Edifice lijn van Casio biedt heel veel keus en uiteindelijk kwam viel mijn oog op de Casio Edifice Chrono EF 535BK. Helemaal zwart. (inclusief de achterdeksel!)
Met een diameter van 45,5mm en een gewicht van 182 gram is het een zware jongen. Bovendien is hij onder de 100 dollar te vinden. Wanneer hij binnen is zal ik uiteraard een paar mooie plaatjes schieten met ervaringen. Voorlopig moeten jullie het even met plaatjes van het net doen.

dreski Schreef:

De Seiko Velatura, Tag Heuer 4000, Hamilton Khaki
King Scuba, Tissot Prs516 automatic, Orient Mako
en Immersion Stendardo blijven in de kist die
overigens best wel leeg begint te worden.

Mocht je de Mako zat worden dan weet je me te vinden. :wink:

De Edifice-lijn van Casio biedt idd heel wat moois voor mooie prijzen. Je hebt iig een mooie keuze gemaakt!(tu)

mankeert niks aan hoor, lekkere klokken, ik wens je er dan ook veel plezier mee;)

haakie Schreef:

dreski Schreef:

De Seiko Velatura, Tag Heuer 4000, Hamilton
Khaki
King Scuba, Tissot Prs516 automatic, Orient
Mako
en Immersion Stendardo blijven in de kist die
overigens best wel leeg begint te worden.

Mocht je de Mako zat worden dan weet je me te
vinden. :wink:

Hahaha. Ik zal het noteren. Maar dat is gewoon een super duiker met alles erop en eraan. De mijne loopt ook nog eens binnen de chronometer specs. Nee ik denk niet dat die weg gaat. :wink:

hehe, de verslaving is gewoon te groot :stuck_out_tongue:

you can run but you can’t hide.

Laatste Casio is gaaf. Wel groot én ben benieuwd hoe hij draagt.

Hallo Dreski,

Zelf heb ik ook verschillende horloges van diverse merken.

Hiervan zijn is mijn Casio (G-shock rasta) mijn favoriet en het meeste draagtijd.
Ik hoef mij niet druk te maken over stoten enz.

:)-D

Vooral de kleur overdag donkergroen in de avond lijkt deze zwart. En als ik de verlichting indruk krijg ik de Lion of Judah te zien (rasta teken).

i.i.g goede keuze en ik begrijp waarom.

Mvg
Roberto

Inderdaad leuk spul van Casio. Sinds kort heb ik een Casio EF-524 in de collectie:

Chinees plaatje:

killl’amoure Schreef:

Hallo Dreski,

Zelf heb ik ook verschillende horloges van diverse
merken.

Hiervan zijn is mijn Casio (G-shock rasta) mijn
favoriet en het meeste draagtijd.
Ik hoef mij niet druk te maken over stoten enz.

http://i823.photobucket.com/albums/zz151/killlamou
re/IMAG0004.jpg
:)-D

Vooral de kleur overdag donkergroen in de avond
lijkt deze zwart. En als ik de verlichting indruk
krijg ik de Lion of Judah te zien (rasta teken).

i.i.g goede keuze en ik begrijp waarom.

Mvg
Roberto

Die rasta is erg tof. Misschien koop ik nog een groene. Dan kan ik een groene band op een gele kast met onderaan een rode band maken. Heb ik een Jamaican Rasta. :wink:

Hallo Dreski,

Ik hoop dan ook foto’s te zien B)-

Mvg
Roberto

Hey André,

Je moet vooral doen wat je zelf leuk vind.
Gr,

Lone Ryder

Leuke klokken, dreski!
Ik zit er ook over te twijfelen een te kopen, voor op vakantie en tijdens sporten.
Of het wordt een vierkante ‘retro’, de 5600 of misschien de 7800 die toch wel wat te groot voor mijn pols is.
Anders een foeilelijke Riseman :slight_smile:

Proficiat maar weer!

Maaruh… heb je ook foto’s van die G-Shocks in felle kleuren??? :D:+>X

Gaaf die Casio’s, vooral de Edifice zien er goed uit(tu)
Misschien is dit wat voor je,combi van je 2 passies?

wel quartz, maar ja wel heel geinig en in 2 kleurstellingen.

gr Ron

bikerplus Schreef:

Gaaf die Casio’s, vooral de Edifice zien er goed
uit(tu)
Misschien is dit wat voor je,combi van je 2
passies?

http://i266.photobucket.com/albums/ii246/bikerplus
/sec_2290.jpg

wel quartz, maar ja wel heel geinig en in 2
kleurstellingen.

gr Ron

Die heb ik eens overwogen. De bezel kun je eraf halen om hem als pokerguard te gebruiken. Dat vond ik jammer want op ten duur gaat het los zitten. Hij is wel leuk.

El penumbra Schreef:

Proficiat maar weer!

Maaruh… heb je ook foto’s van die G-Shocks in
felle kleuren??? :D:+>X

Je bedoelt zeker de crazy colors serie. Dat durf ik nog niet aan. :wink:

Jaaaa die gele! X(

Welja, Casio is best een veelzijdig merk. Bovendien kwalitatief goed en alleszins betaalbaar. Leuke G-Shocks, al ben ik zelf niet zo van de felle kleuren! :wink:
En de Edifice-lijn biedt inderdaad voor iedere smaak iets leuks. Jouw keuze bevalt me wel! (tu)

Sommige modellen van Edifice liggen ook gewoon bij de Kijkshop.

Thehaguedragon Schreef:

Sommige modellen van Edifice liggen ook gewoon bij
de Kijkshop.

Maar dat zijn wel de lelijkste hoor. :wink: