Incoming: Universal Geneve Compur ref: 22431 met zeldzame Dial

Ik denk mijn Vintage Vondst van 2017 gevonden te hebben. Deze is nu naar mij onderweg maar ik wilde hem alvast met jullie delen.

Het betreft een Universal Geneve Compur Chronograaf uit 1941. Deze heeft een zeldzame “reversed Panda” wijzerplaat. De meeste zijn Champagne of zwart. Deze kleur ben ik nog nergens tegen gekomen. Hij lijkt me volledig origineel en in zeer goede staat. En functioneerd zoals het hoort aldus verkoper.

Eerst wat plaatjes later als hij binnen is het volledige verhaal:


33 likes

Sodeju, wat een mooie vonstl hoe groot is de kast?

Prachtig!

Fantastisch! Van harte!!! Mooie vondst

De kast is volledig edelstaal en meet 38mm doorsnee. Waarmee het groter is dan normaal, ik dacht dat de gewone uitvoering rond de 35 mm doorsnee meet. :metal:t2:

Er staat er een met dezelfde referentie op Chrono en daar vragen ze een belachelijke €7800 voor.

Wat een beauty :heart_eyes: gefeliciteerd hoor!

Perfecte maat ook, 38mm.

1 like

Zeer mooie UG,gefeliciteerd :thumbsup:

Weet iemand of en hoe ik een Extract of Archives kan verkrijgen van Universal?
Via googol kom ik op de de aanvraagpagina van Patek en het Omegamuseum en allerhande veilingsites zoals Christies waar UG’s op staan met een extract of archives.
Op de UG site kom ik ook niet verder.
Zou ik dit via een officiële UG dealer moeten spelen?

Sodeju! Wat een vondst! Enjoy!

Fantastisch! Prachtig😍

Gaaf ding. Mooie maat ook!

1 like

Ik vind die 8k nog wel meevallen voor een prachtig horloge als dit, ik ben geen expert maar had hem een stuk duurder in geschat. Werkelijk een prachtig horloge!

Wauw, mooi!

Prachtige vondst ! Ben benieuwd naar het verhaal.

Heeel mooi!

Van harte, mooi ding​:+1::+1:

Is er iemand hier die het boek Universal Geneve Watch - Chronographs and complicated wristwatches van Pietro Guiliano Sala heeft?
Dit wordt ook wel “The UG Bible” genoemd.

Yes sir. Zal vanavond even kijken. Stond al op programma want ik ben niet (volledige) overtuigd van die plaat…

1 like

Alvast bedankt hiervoor. Ik ben heel benieuwd te horen wat je vind. Ook waarom je niet overtuigd bent