Incoming & vraagje ... Eagle 7

Er is wat leuks uit de jaren 80 onderweg met een Miyota 8200A
echter er valt me iets op, op de wijzerplaat ontbreekt de aanduiding
van het uurwerk en ook staat er niet iets van Japan mov. etc
bij alle afbeeldingen van vergelijkbare horloges staat er minstens
een uurwerknummer onderop de wijzerplaat.

werd dit modelnummer uitsluitend bij export modellen aangebracht
en deed men er bij modellen voor de Japanse markt niet zo moeilijk over ?

grt. Gerard

1 like

Ik zou denken dat het dan een redial betreft, maar dat durf ik niet zeker te zeggen…
Verder een leuk klokje :slight_smile:

Ik heb er toch nog een paar gevonden met een zelfde fluted bezel
die ook geen land of model nummer hadden.

( maar nu vraag ik me af waarom ze uberhaupt een engelse datum aanbrengen op horloges die alleen binnen Japan verkocht werden )
althans dat is het verhaal, dat deze eagle 7 toen alleen voor de binnenlandse markt werden gebouwd.

Dan durf ik het niet te zeggen…
Ik denk overigens dat de datum ook engels is om zo toch nog een breder publiek aan te spreken ook binnen Japan (zoals de buitenlanders die op vakantie zijn of er werken oid…) maar dat is puur speculatie.

Leuk klokje, Gerard. Bij dit model is de movement-aanduiding heel erg laag aangebracht, nog onder de lumestip bij de 6. De glasrand dekt het hier af, denk ik. Rustig afwachten tot je het horloge in handen hebt, wordt het nog extra spannend ook (staat het er wel, staat het er niet) :smile:

Hey Harpoen,

dat zou natuurlijk kunnen dat het heel laag staat,
maar bij vergelijkbare horloges staat het ook laag maar wel zichtbaar.

ik vroeg me alleen af of er uit het al ofniet ontbreken af te leiden is of dit een origineel “binnenlands” exemplaar was.

( eigenlijk geeneens een idee of er wel een Japanse datum opzit ook dus i.d.d. maar even afwachten tot ik hem RL kan bekijken )

volgens het weinige dat ik op internet kon terugvinden heeft het best een leuk stukje geschiedenis en betrouwbaar motortje dat zelfs dienst deed in duikers totdat Citizen zich op het quartz gedoe stortte.

Hey, dat is leuk! Die heb ik ook gehad ergens halverwege de jaren 90, was een leuk horloge en leek ook onverwoestbaar, ik heb hem echt veel gedragen. Kwam op een trieste manier aan zijn eind toen hij van mijn pols viel terwijl ik op een balkon stond, de band was gebroken en het horloge bleek toch niet onverwoestbaar.

Volgens mij ligt hij nog ergens in een lade, zal dit weekend eens zoeken en kijken wat er op de wijzerplaat staat. Die van mij is namelijk afkomstig uit Japan, had ook de Japanse dagaanduiding meen ik.

1 like

Ik heb dezelfde (denk ik tocht) aanduidingen staan helemaal onderaan meen ik mij te herinneren.

Ik neem straks een foto.

1 like

Laat ik zeggen “ik hoop” bij de mijne op een Japanse datumschijf, vanwege dat verhaal dat ze voor de binnenlandse markt waren.
maar zeker weten doe ik het pas wanneer ik hem in handen krijg…
b.t.w. misschien heb ik ooit wat aan jouw gekneusde Eagle
voor onderdelen :smile:
had jij bijvoorbeeld een andere kleur wijzerplaat erop zitten ?

grt. Gerard

Die van mij was two tone met een zilverkleurige wijzerplaat. Na een val van 15 verdiepingen was er niet heel veel van over, maar als ik hem nog kan vinden mag je hem van mij zo hebben voor de onderdelen.

Thanx… en voor nop hoeft 't niet hoor .

maarre 15 verdiepingen :flushed: ??
volgens mij overleeft zelfs een G.Shock dat niet.

( btw mijne zou nagenoeg NOS zijn maar je weet maar nooit met zo’n 35 jaar oud ding en een donkere wijzerplaat had ook wel gemogen, anyway alle parts en bits zijn welkom.

Yep, de band was al een tijdje gammel en liet wel eens los. Ik boog de schakeltjes van de jubilee af en toe dicht. Op het meest onhandige moment ging hij weer los…

Ik duik binnenkort wel even in die doos oude dingen maar ik kan niets beloven.

Zoals beloofd een fotootje van die mij.
Bezel is iets anders, en ja de type indicatie staat helemaal onderaan onder de zes, en niet altijd even zichtbaar

en ja… we zijn al woensdag vandaag.

1 like

Hoe is de lume van dat model ?
er stond een review op het net met deze foto

zo heb ik het nog nooit ervaren, maar ze zit ook veel te veel in de horlogedoos.

n.a.v. gisteren nog even 2 plaatjes voor de bovenstaande reaguurders :+1:

Er staat dus WEL een uurwerknummer onderop de wijzerplaat
en er zit helaas GEEN Japanse maar een Duitse datumschijf op.

1 like