Incoming!

Jaa, eindelijk weer een leuke vintage.
Is trouwens een vrij zeldzaam model :slight_smile:

Kleine hint:
Het is het eerste horloge met een doorschijnende achterkant! En Japans!

Een oudere Seiko dan deze?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2052172

Als het jaren '70 zou zijn zou ik zeggen een Seiko “Time Sonar”?

In een keer goed Martijn :slight_smile:

Deze is het, met die mooie bruin achtige dial! Enne, tevens mijn eerste flyback :slight_smile:

Maar wat heeft de link er mee te maken? Dat is geen Seiko toch?

Hij is mooi hoor! Je zei “het eerste horloge met een doorschijnende achterkant”, vandaar dat ik dacht “hij zal toch niet het allereerste horloge ooit met een doorschijnende achterkant” bedoelen :smiley:

Staat het serienummer e.d. nog op de achterkant? (meestal weg)

Ik ken dit model niet. Ik wordt er heel nieuwsgierig naar. Ben benieuwd naar foto’s!

Ja, graag wat meer foto’s ik kan er nauwelijks een Seiko in herkennen.
Het uurwerk is dan waarschijnlijk de 7015 oh 7017 chronograaf.

tik “Seiko time sonar” in bij Google afbeeldingen zoeken en er gaat een wereld voor je open :slight_smile:

Heb je raad opgevolgd, Martijn.
Ja dat is een mooi klokje met een 7015 uurwerk, ze zijn er ook met kaliber 7018.

Het is inderdaad een Seiko Time Sonar, maar wat niet vermeld was en ook niet zichtbaar was op de foto’s, is dat de serienummers etc op de achterkant ontbreken zoals MartijnV al zei. Dus ik denk dat ik hem toch laat gaan. Nu opzoek naar een andere :slight_smile:

Die serienummers zijn bijna altijd weg hoor, die tekst was op de buitenkant van het achterste glaasje gedrukt. Als het horloge verder in goede staat is (niet te hard opgepoetst en zo) dan zou ik de aankoop toch overwegen. (en ik heet Martijn :slight_smile: )
De exemplaren met de nummers nog aanwezig kan je extreem zeldzaam noemen.

Heb mn reactie al aangepast Martijn :wink: en nu je het zegt over de achterkant, had het even opgezocht en zijn heeeel zeldzaam als de serienummers er nog wel helemaal goed op staan. Gelukkig is er niks aan het horloge gedaan (nog niet gepolijst etc)

Van harte, Jelle. Ben benieuwd naar je eigen foto’s!
Veel voorpret!

Gefeliciteerd, ziet er goed uit! Ben benieuwd naar je foto’s.

Helaas liep de deal met de Seiko niet goed af, het horloge was niet zoals was beschreven en de foto’s deden vermoeden.

Maarrr er komt alweer een ander horloge. Een duik/sport horloge uit 1971 inclusief doosje, bon, instructieboekje en garantie bewijs ::o:D
Toch wel een leuke eerste aanwinst van 2014. Dinsdag zal ik hem onthullen en foto’s plaatsen!