Incoming!

Na een hele tijd meelezen en weinig activiteit op het gebied van aankopen heb ik mezelf getrakteerd op iets nieuws.

Op MP stond een Steinhart Ocean Ocean One Vintage te koop. De verkoper dacht echter dat zijn exemplaar tweedehands evenveel waard zou moeten zijn als een nieuwe inclusief verzendkosten >X…

Daarom na lang wikken en wegen de knoop maar doorgehakt en in Duitsland een nieuwe besteld… Kan niet wachten X(

Hopelijk is de wijzerplaat van de Ocean One Vintage nog wel de 'oude donkere kleur’itt de OVM :slight_smile:

Foto’s volgen na binnenkomst van deze mooie klok!

Tja fratsenmakers op MP he?

T is in ieder geval wel een echte want er zit een ingescheurd kartonnen doosje bij!:smiley:

Veel plezier straks van je Ocean One Vintage!(tu)

Groeten,

Noel.

Bij aanschaf door de hoogste bieder zit er iets meer dan 25 euro verlies op voor de koper haha! wat een grappenmaker!

Tja… toen ik hem vroeg naar gedetailleerdere foto’s omdat die van hem nogal vaag zijn kreeg ik als antwoord:

"Jan-Willem , horloge is zo goed als nieuw , elke steinhart die je nieuw op het net ziet is hetzelfde , zelf 5 dagen gedragen ,…

Met vriendelijk groet,
(naam weggelaten)"

Ik wens hem veel succes :)o

Ja, ik had ook op die van MP gerageerd, hij zei dat t voor de extra banden was, maar ja die maak ik zelf (:smiley:

Veel plezier met je nwe aanwinst! :wink:

Heb er een Nato bij besteld, maar als ik nog eens een mooie vintage leer erbij zoek weet ik je te vinden :wink:

De Ocean One Vintage is bij mijn weten nog niet uitverkocht geweest c.q. aan de 2e generatie begonnen. Dus dan zou je goed moeten zitten qua kleur.

Veel plezier er mee en we kijken uit naar de foto’s!

Ok, cool! Thx

(tu)

(tu)

Leuk he die voorpret :slight_smile:

Koopje was dat op MP. Die van hem was vast de ouwe versie. Die gaan volgens sommige Amerikanen Submariner prijzen overstijgen en weet ik het wat nog meer :+

Veel voorpret met de jouwe!

dat was de andere, de 1e generatie OVM

en gelet op hoe de 2e generatie er uit ziet zou de eerste best wel eens nog meer gewild kunnen raken

de OOV is nog gewoon in zijn eerste levenscycus

Eindelijk!
Na een volle week wachten is het dan eindelijk zover :smiley:

Het horloge werd afgeleverd op mijn werk adres, dus ik moet even geduld hebben voordat ik het kon bewonderen.
Aangezien geduld niet mijn sterkste karaktereigenschap is heb ik toch op het werk de verpakking al geopend en de band op maat gemaakt.
Naar Steinhart traditie (lees ik) was de kartonnen doos gescheurd 8-), maar daarin zat keurig verpakt, en ijskoud :wink: mijn nieuwste aanwinst.

De eerste indruk : X( de verhalen hadden de verwachting nogal hoog doen oplopen, maar ik ben niet teleurgesteld! Wat een mooi horloge!
De stalen band voelt zeer solide en is goed afgewerkt. Het verstellen ging zeer gemakkelijk, dankzij de geschroefde links. De Bezel draait keurig op de indices en het geheel oogt superstrak!
Dit horloge zit comfortabel rond mijn 17,5 cm pols. Wel even getwijfeld hoeveel schakels te verwijderen, uiteindelijk gekozen voor één schakel minder verwijderen en de verdere afstelling via de sluiting te regelen. Nu kan ik gemakkelijk een beetje bijstellen.

Thuis gekomen heb ik meteen de bijbestelde Nato erop gezet. Voor mij een eerste, maar ik begrijp wel meteen waarom iedereen zo enthousiast is over Nato (tu)

Zoals beloofd hierbij alvast wat foto’s: (nog geen plaatjes gemaakt op staal, en eerste “batch” is met iPhone gemaakt, dus nog geen top kwaliteit)
Jan-Willem vd Bosch
https://flic.kr/p/qMMYQG]


Untitled by Jan-Willem vd Bosch, on FlickrUntitled by Jan-Willem vd Bosch, on FlickrUntitled by [url=https://www.flickr.com/people/92867366@N07/[/url], on Flickr

Proficiat!

Leuk dat ze lugs volgens mij wat smaller hebben gemaakt en voorzien hebben v lugholes. En gaaf ook dat hoge saffierglas. Ik moet wel n beetje wennen op dit model. Op de speedy,lld, pam, etc. ben ik t gewend, en ik weet dat ouwe subs t ook hebben, maar t plaatje in mn hoofd staat nog op laag glas.

Hoe bevalt de tint vd vintage lume? Ik heb zelf vaak dat ik bij sommige modellen worstel met dee kleur. Mn vdb vind ik bijv te oranje.

marnix.moed Schreef:

Proficiat!

Leuk dat ze lugs volgens mij wat smaller hebben
gemaakt en voorzien hebben v lugholes. En gaaf ook
dat hoge saffierglas. Ik moet wel n beetje wennen
op dit model. Op de speedy,lld, pam, etc. ben ik t
gewend, en ik weet dat ouwe subs t ook hebben,
maar t plaatje in mn hoofd staat nog op laag
glas.

Hoe bevalt de tint vd vintage lume? Ik heb zelf
vaak dat ik bij sommige modellen worstel met dee
kleur. Mn vdb vind ik bijv te oranje.

Dat hoge glas geeft hem inderdaad wel een unieke uitstraling. Een van de redenen dat ik voor dit model gegaan ben en niet voor de OVM.

De Lume is echt mooie beige (vintage look) en doet niet oranje aan imo. De plaat is toch wat lichter dan verwacht, maar ik stoor me er niet aan en vraag me zelfs af of hij donkerder geweest is, zoals bij de OVM 1e en 2e generatie het geval is.

Mooi hoor, gefeliciteerd en geniet ervan (tu)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Bij foto’s bij daglicht in plaats van onder de afzuigkap :smiley: zullen de kleuren nog mooier uitkomen.

JanWillem Schreef:

Dat hoge glas geeft hem inderdaad wel een unieke
uitstraling. Een van de redenen dat ik voor dit
model gegaan ben en niet voor de OVM.

Kan ik wel begrijpen. Hoewel ik de military ook wel wat vind hebben. Z’n geschiedenis en de meer tool uitstraling, die ie kan krijgen door een simpelere doch stoerdere urenwijzer.

De Lume is echt mooie beige (vintage look) en doet
niet oranje aan imo. De plaat is toch wat lichter
dan verwacht,

Misschien door z’n vele jaren in zonlicht verkleurd :+

maar ik stoor me er niet aan en
vraag me zelfs af of hij donkerder geweest is,
zoals bij de OVM 1e en 2e generatie het geval is.

Ik wist niet dat dit al de 2e generatie is, maar het zou kunnen. Soms is het best lastig om precies dezelfde tint te krijgen. Of dat men juist een lichtere wijzerplaat wilde voor een meer zon verkleurde wijzerplaat look/uitstraling.

marnix.moed Schreef:

JanWillem Schreef:


Dat hoge glas geeft hem inderdaad wel een
unieke
uitstraling. Een van de redenen dat ik voor dit
model gegaan ben en niet voor de OVM.

Kan ik wel begrijpen. Hoewel ik de military ook
wel wat vind hebben. Z’n geschiedenis en de meer
tool uitstraling, die ie kan krijgen door een
simpelere doch stoerdere urenwijzer.

De Lume is echt mooie beige (vintage look) en
doet
niet oranje aan imo. De plaat is toch wat
lichter
dan verwacht,

Misschien door z’n vele jaren in zonlicht
verkleurd :+

maar ik stoor me er niet aan en
vraag me zelfs af of hij donkerder geweest is,
zoals bij de OVM 1e en 2e generatie het geval
is.

Ik wist niet dat dit al de 2e generatie is, maar
het zou kunnen. Soms is het best lastig om precies
dezelfde tint te krijgen. Of dat men juist een
lichtere wijzerplaat wilde voor een meer zon
verkleurde wijzerplaat look/uitstraling.

Ik ben het ook niet zeker, maar een tijdje terug was het horloge tijdelijk uitverkocht meen ik, en nu stond er op de site ‘neu’ bij de O1V.
Ben trouwens nog net voor de 30€ prijsverhoging :)-D

JanWillem Schreef:

Ik ben het ook niet zeker, maar een tijdje terug
was het horloge tijdelijk uitverkocht meen ik, en
nu stond er op de site ‘neu’ bij de O1V.
Ben trouwens nog net voor de 30€ prijsverhoging
:)-D

Dan moet dat haast wel n nieuwe lichting zijn. Lekker dat je dr net voor zat (tu)