Incomming Magrette MOANA-D

Gisteren ontving ik een nieuwsbrief van Magrette. Hierin stond een berichtje dat er nog vier exemplaren (van 10) beschikbaar waren van het prototype van het MOANA-D model. Ik was meteen behoorlijk onder de indruk van van dit horloge en heb ook meteen gereageerd. Vanmorgen heb ik reactie terug ontvangen van Dion dat er nog een voor mij beschikbaar was…en die is onderweg naar Nederland!!!
Hopelijk gaat het opsturen vanuit Nieuw Zeeland een beetje vlot, ik kan bijna niet wachten.

Hieronder een stukje tekst uit de nieuwsbrief.

=========================

Hi Everyone,

I have 4 pieces from 10 left of the MOANA-D model (see attached image). I did some prototypes of this model last year but never put it into production because some components were quite hard to source.

MOANA-D SPECIFICATIONS:

Case Width: 42.00 mm (not including crown)
Case Thickness: 13.70 mm
Case length: 49.50 mm end to end
Lug width: 22.00 mm

Crystal: Sapphire crystal
Crown: Screw down
Luminous: Super Luminova
Movement: ETA 2836
Water resistance: 10 ATMs (100 meters/330 feet)
Case Finish: Mirror polished 316L stainless steel

This is all packaged together in our canvas style roll case. This is then packed in our ECO pine boxes for protection when shipped.

=========================

cool, bijzonder hoor

Bijzonder en vrijwel uniek. Lees ik nu goed dat hij niet in de prachtige houten doos wordt verstuurd? Die horlogedoos is echt heel speciaal, kun je die er niet bij kopen?

Ja mooi!
Maar wat ik nou zo raar vind, als ik dit horloge ga zoeken, kom ik er één tegen op ebay en verder nergens!? Niet de site van Magrette of waar dan ook. Dan doen ze dan niet slim. Of kijk ik ergens overheen?

Dit horloge is een prototype en is dus niet via de website te koop. Degene die bij eBay staat is (denk ik) dus 1 van de 4 die nog beschikbaar waren.

Wat een grappig ding zeg, vooral die bezel is erg gaaf!

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind.
Ik zou dit horloge eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het zeker toekomt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ah vandaar! Heeft de bezel een saffierglazen ring? Ik vind 'm erg mooi!

Lijkt wel een beetje op de MKII van Bill Yao, alleen dan met een andere plaat.

Een erg mooi horloge met een bijzonder aantrekkelijke bezel.
Ik wens je er heel veel (draag/kijk) plezier mee!!!
Ik hoop voor je dat de douane minder problemen gaat geven als ik heb ondervonden :frowning:

mvg, Frans