Ik kwam een tijd geleden een stuk tegen waarin de achergrond van dit horloge werd verteld met als doel mensen alvast warm te maken voor hun Kickstarter. Het design spreekt me aan, met name de kleurcombi vindt ik zeer geslaagd. Overigens is door het succes ook een black on black versie, erg mooi echter niet besteld. Het idee dat je na 5 uur nog genoeg kan doen met je leven vindt ik een goede instelling. Zelf sta ik aan het begin van een nieuwe carriere bij een onconventioneel bedrijf en neem hier een duidelijke stap buiten de lijntjes.
Begin van de week heeft Sparks het merk in zijn “minder bekend” post behandeld.
Ik ben het gaan volgen, Het speciale ontwerp van de buckel is interessant. Het lijkt echter vrij dik te zijn wat wellicht minder prettig draagt bij een desk Job. De kasr 42mm en de bandaanzet is 24mm, lekker breed. Het horloge draait op een Myota quarts uurwerkje. De kroon zit op 4 uur wat mij ook wel aanspreekt en weer het draagcomfort verhoogd. De tijd zal het leren. De foto’s beloven veel en voor het geld hoef je het eigenlijk niet te laten. Met de huidige koers en de extra kosten voor verzenden kom je net boven de 100 euro uit.
Nu nog even een paar foto’s van kickstarter:
En de buckel:
April is nog een tijdje wachten. Ik zal een uitgebreid verslag met eigen foto’s plaatsen als het horloge is gearriveerd.
Nog even de link toevoegen:
Het eerste wat bij mij opkwam is: Hema klokje.
Dus not my cup of tea.
Ben benieuwd hoe hij er irl uitziet.
Dus graag jouw foto’s en bevindingen als je hem hebt.
Fris uiterlijk!
Sterkte met het wachten;)
WilSeiko Schreef:
Het eerste wat bij mij opkwam is: Hema klokje.
Dus not my cup of tea.
Ben benieuwd hoe hij er irl uitziet.
Dus graag jouw foto’s en bevindingen als je hem
hebt.
Dat is nou exact wat er ook in mij opkwam… Niet dat ze bij de Hema geen leuke klokkies kunnen hebben, maar dit…vind het helemaal niets…
Hopelijk komen ze later met iets beters.
Smaken verschillen. Voor mij is het een “No Man”
Ik vind het een leuk concept… 't idee dat "de rest van je dag om 5 uur begint…"
zo naar de foto’s te oordelen, zit het met de afwerking ook wel snor… dus… vind ik het wat kort door de bocht om 't een Hemahorloge te noemen…tenzij je daarmee wilt opmerken dat Hema ook Goede en bijzondere horloges verkoopt… 
vernieuwend idee, fris uiterlijk zonder poespas, rolex-like band sluiting. Leuk!
Arie Kabaalstra Schreef:
Ik vind het een leuk concept… 't idee dat "de
rest van je dag om 5 uur begint…"
zo naar de foto’s te oordelen, zit het met de
afwerking ook wel snor… dus… vind ik het wat
kort door de bocht om 't een Hemahorloge te
noemen…tenzij je daarmee wilt opmerken dat Hema
ook Goede en bijzondere horloges verkoopt… 
In fact: mijn eerste horloge wàs een Hema horloge (plechtige communie) en heb ik 7 jaar mee gedaan (tu)
Mijn beste,
Apart hoor!!
Een horloge waar de je vrolijk van wordt.
Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.B)-
koningcaris Schreef:
Het speciale ontwerp van
de buckel is interessant. Het lijkt echter vrij
dik te zijn wat wellicht minder prettig draagt bij
een desk Job.
Dat leek mij ook al. De fijnafstelling is wel prettig, maar beperkt ook weer de mogelijkheid om de gesp te combineren met andere bandjes.
En yep, heb de ‘bandenfetish’ ook te pakken. Intussen meer bandjes dan horloges 
Inmiddels is de pledge al ruimschoots overschreden en hebben ze 2 kleuren geintroduceerd. Black on Black an Navy. Ik blijf bij de eerste echter inmiddels voor meer mensen wat wils.