Indices op onderkant glas

Ik had me beter van commentaar onthouden :roll_eyes: :no_mouth:

De moderne versie heeft dit ook :smiley:

1 like

Nee, je hebt wel gelijk. Zojuist toch maar even gekeken en de seconde gaat er over heen, de minuut raakt em net niet. Indexen liggen niet op de wijzerplaat maar er iets boven.

1 like

De hierboven vertoonde Spinnaker Boettger is een hommage aan de Sinn 809.

Deze foto maakt veel duidelijk.

5 likes

De indices en het logo zijn op de binnenkant van het glas gedrukt .

4 likes

De Tissot PRS516 heeft dit effect ook


Op die :point_up: foto niet heel duidelijk. Ik heb het elders wel eens beter in beeld gebracht. Zal eens zoeken…

Edit: in dit NA-topic is het beter zichtbaar. Op de eerste foto zie je ook de schaduw van de indices op de plaat.

3 likes

Het geeft een prachtig 3D-effect op foto’s als de wijzers precies tussen de indices in staan.

Maar ik vind het toch vrij storend als ze er daadwerkelijk onderdoor gaan

Leuk topic!

2 likes

image

3 likes

Inderdaad, hier een niet al te beste foto, maar je ziet het effect wel iets beter :innocent:

3 likes

Mooi horloge zeg. Gaaf dat je de schaduw van de indices zo op de wijzerplaat ziet.

m’n ErrediBi!


Mét lume :flashlight::flashlight:!

3 likes

Grappig effect inderdaad, mooiste uitwerking vind ik toch wel de Sinn 809.

Op m’n Autodromo Intereuropa hebben ze ook op het glas geprint, maar dan gaat het om een soort bulls-eye boven de wijzer aanzet, de schaduw verplaatst zich alsmaar over de wijzerplaat. Ik vind het een leuk effect!

5 likes

Kan jij dit ook, @Barboendel ?

Wat, op glas drukken? Ja zeker!

3 likes

Komt ie nu pas mee :drooling_face:
Misschien leuk voor een toekomstig projectje :hugs:
Kun je ook lume aanbrengen dan?

3 likes

Van alle vaardigheden denk ik dat lume aanbrengen nog wel mijn grootste is. Natuurlijk kan ik dat!

4 likes

En zo zie ik ineens een full lume dial met zwarte zwevende indices voor mij :sweat_smile: thanks guys! :rofl:

2 likes

Dat je goed bent in lume aanbrengen wist ik al :sweat_smile:

2 likes

Ok, niet de indices maar wel de tachyring. Geeft een heel mooi effect vind ik.

5 likes