NA: Tissot PRS516 Chronograph

Gisteravond (koopavond) een NA, namelijk de
TISSOT PRS 516 CHRONOGRAPH
(T100.417.11.051.00)

Na het een en ander te hebben ‘gepast’ (meerdere Tissots, een Maurice Lacroix, een Edox en een Philip Stein), ben ik dus met deze huiswaarts gegaan:

En dan waarom deze. Nou, de robuustheid sprak mij zeer aan, alsmede de gele details (dat had ik nog niet), de indices die niet op de wijzerplaat liggen, het formaat van de klok en de betrouwbaarheid van het merk zelf.

Daarnaast ook twee Tissot exemplaren voor mijn wederhelft aangeschaft, waaronder

Het andere exemplaar draagt ze vandaag naar het werk, dus heb ik nu geen foto van.

34 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

Heb zelf de automaat, maar ik denk dat ik de kwarts er gewoon nog een keer bij neem, maar dan de witte. :sunglasses:

Veel plezier ermee :+1:

7 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :+1::+1:

1 like

Veel plezier met jullie Tissot’s, een mooi Zwitsers merk!

2 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie Tissot, gefeliciteerd,:+1:
Heb zelf deze enkele jaren dagelijks gedragen


Ik de tijd dat ik slechts 2 horloges had😉

2 likes

Mooi horloge, leuk ook die gele accenten. :+1:

1 like

Mijn beste,

Wat een fraaie sportieve Tissot!!
Leuk die gele accenten, straalt vreugde uit!!
Geniet derhalve van deze levenslustige tijdwaarnemer. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat vond ik inderdaad ook.
Ik heb nog even getwijfeld over een ander model, namelijk


Ook met de gele accenten. Dat zou dan een financiële keuze zijn, aangezien er zo’n €300 tussen zat…
Maar omdat de juwelier, na het vragen erom in combinatie met de meerdere aankopen van die dag (totaal drie horloges en twee paren oorbellen) en omdat hij ons nog van vorige (her)kende, wat water bij de wijn wilde doen, ben ik overstag gegaan voor de PRS.

1 like

Ook zeker mooi.
Wel wat anders vind ik, behalve de kleur, ook de indices die wel (meer) op de wijzerplaat liggen en de chronograaf plaatjes anders.
Van wanneer was dat model dan?

1 like

Ik heb niets met chronos, vind het altijd zo druk/rommelig maar het eerste wat me opvalt zijn de gele wijzertjes die allemaal naar boven staan, zou het dan toch mijn OCD zijn dat ik dit wel mooi vindt ? :thinking::thinking::thinking:

1 like

Daar heb ik even Google moeten raadplegen…maar nu begrijp ik hem. Dat oogt inderdaad rustiger dan.

Oh, in mijn eerdere post (inzake online aanbiedingen) is er wel een afbeelding van de andere aanschaf voor mijn wederhelft.
Maar nu net een foto van haar ontvangen:

2 likes

Goede keus naar mijn idee.

1 like

Dank voor de bevestiging :wink::upside_down_face:

1 like

Klopt, zeker anders, maar wel herkenbaar.
Volgens mij heb ik deze in 2013 gekocht.
Mooi merk en goede prijs/kwaliteit verhouding👍

1 like

Zonder twijfel

1 like

Die waren met 420 euro ook leuk geprijsd. 695 tegenwoordig :see_no_evil:

1 like

Mooi! Tissot, altijd goed!

Geniet er samen van!

1 like

Ik heb hem bij de AD uit de kerstsale geplukt voor 310,-
Dat was lekker

2 likes