Indien je de GPHG live wil volgen, hierbij de link

Klik HIER voor de live show die vandaag om 18:00 start.

De verschillende kandidaten per categorie vinden jullie HIER

4 likes

Op zich wel leuk om te volgen, en er zijn enkele kandidaten met wie ik het volledig eens ben dat ze geselecteerd werden en die ik eventueel ook als winnaar zou zien.

Er zijn voor mij echter drie duidelijke minpunten:

1. De merken moeten betalen om te mogen deelnemen, wat de onafhankelijkheid van de competitie in twijfel trekt.
  2. Sommige van de personen in de al dan niet professionele jury heb ik niet zo hoog zitten.
  3. Het feit dat een aantal topmerken niet deelnemen zorgt onvermijdelijk voor een vertekend beeld van het geheel.
3 likes

Even gekeken naar de horloges in de kandidaten lijst.
Zelden zo’n verzameling van ultiem lilleke horloges bij elkaar gezien! Yuk!

1 like

Oeh hier zitten wat ugly horloges bij :face_with_peeking_eye: gelukkig kan ik ze niet betalen :wave::moneybag:

1 like

Nou zeg. Er zitten ook heel veel mooie horloges bij.

5 likes

Zitten inderdaad ook snoepjes tussen
image

image

image

image

image

6 likes

De rendering-achtige plaatjes doen deze horloges natuurlijk geen recht. Als je ze individueel aanklikt krijg je mooie beelden te zien. Naast wat wanstaltige horloges zie ik vooral veel fraais. Niet mijn smaak, maar ik zou niet meteen tegen Sinterklaas zeggen dat 'ie ze retour moet nemen…

Deze zou ik wel eens onder de microscoop willen zien. En zo zijn er meer.

3 likes

Je was me net voor @APMV

Die is toch wel leuk. Te duur, ja. Maar wel leuk dat het bestaat.

3 likes

Subdials zo ver naar binnen dat ze scheel kijken lijkt hard op een te klein uurwerk in een te grote kast. Buiten dat wel mooi retro natuurlijk.

4 likes

Eens. Die subdials geven toch deze indruk;

Was beter geweest in 35mm. Het idee is wel heel leuk. Monopusher, klein maatje, vol goud. Leuk.

Ik ben ook meer gecharmeerd van hun vintage Chronos. Maar helaas zijn die veelal vol radium :sweat_smile:

7 likes

Hoe werkt deze cijfer ring? Zou dat rode pijltje mee draaien?

2 likes

Nee, die staat stil. De ring draait.
https://www.gphg.org/en/watches/28-gml-souyou

Dit vind ik wel erg indrukwekkend.

1 like

Alle winnaars ;

[Breaking News: The Breguet Classique Souscription 2025 Wins the GPHG 2025
And All Prize Winners)]

2 likes

Hmm, de GS en de Nomos zijn niet in de prijzen gevallen. Die vond ik het aardigst. Heb toch wel heel veel gezien dat ‘niet helemaal mijn smaak is’, verder. Om het maar een beetje netjes uit te drukken. :grin:

1 like

Niet slecht voor een schele

CHRONOGRAPH WATCH PRIZE – ANGELUS CHRONOGRAPHE TÉLEMETRE YELLOW GOLD

2 likes

AP Perpetual (uurwerk), Chopard 8hz (uurwerk), Bovet (Worldtimer/uurwerk), Lepee (klok). Dat is het, sturen ze het op?
(via GPHG)

En terecht! Die is echt mooi! Classic Rulez!

1 like

Baby blue doet 't goed

1 like

Heb er ooit eentje laten liggen, volle bak 3-register chrono en dag/datum. Was toch iets van 2300 of zo. Wel volgoud. Je weet niet wat je binnen aantreft, ook… …wist niet eens dat de Angelus-naam ook al weer een nieuwe eigenaar heeft.

1 like

Volledig akkoord. Dit gevoel heb ik trouwens bij 90% van alles wat in de Breguet cataloog staat. Op enkele modellen die 44mm zijn vind ik ze steeds erg stijlvol. Op zich niets fout met 44mm alles hoeft dit niet bij zo een merk.