Hallo forum genoten.
Ik ben blij toelaten te zijn op dit forum.
Ik zou graag weten of iemand me meer kan vertellen over het Indusa horloge. Het horloge moet nog handmatig worden opgedraaid. Volgens zeggen heeft mijn vrouw deze verkregen via een ex vriend waarvan zijn vader arts was,
Beste Holly,
Welkom op het mooie forum. Het zakhorloge kan zo maar uit de medische wereld komen, omdat normaal gezien de 12 aan de kant van de kroon zit.
Nu kun je de tijd goed zien als je het om je nek draagt, al een verpleegstershorloge.
Het is niet heel erg oud, omdat er een centrale secondewijzer op zit en dat is een latere vondst in de horlogetechniek, een aparte secondewijzer (petite seconde) hadden ze eerder.
De voorzijde doet me denken aan eventueel een zilveren kast, maar meer foto’s van de binnenzijde en zeker van het uurwerk stellen we zeker op prijs.
Het merk komt niet voor in de database van gedeponeerde merken en noemen we een plakwerk. Een juwelier of zo, kocht horloges in en liet op de wijzerplaat zijn “huismerk” plaatsen.
Er zitten experts op het forum, die je meer kunnen vertellen, maar foto’s van het uurwerk zijn dan wel belangrijk.
Leuk horloge, onderhoud is bekend? Anders eventueel laten uitvoeren, onder een stolpje of een porte montre en er dan een accessoire van maken van je interieur.
Of dragen natuurlijk…
Fijne dag!
Serge
Er bestaat een bedrijf Indusa Healthcare. Mogelijk is dit een relatiegeschenk geweest.
Ik suggereerde een relatie tussen een medisch bedrijf en een horloge met een kennelijk medische toepassing, afkomstig uit een medische werkomgeving. Waarschijnlijk ten onrechte, dus.
Leuk altijd zakhorloges.
Helaas is de waarde niks tot nihil. Misschien wat zilverwaarde, tientjes werk.
Lekker bewaren!
Ik heb ooit ergens gelezen dat Indusa staat voor INDUstry of South America, maar ik weet niet of dat wel zo is.