Wat bedoel je met het Cartier logo in de 7? Die was me nog niet opgevallen
Op foto 2 van het horloge (op Chrono) is het verborgen logo wel degelijk te zien:
Daarover geen twijfel

Kwartswerkje ziet er niet eens zo heel slecht uit bij vergroting. Servicebeurt kan iedere bekwame horlogemaker, er kan alleen beter niks stuk zijn. Dan heb je weer merk/groeps (Cartier/Richemont) certificering nodig om aan onderdelen te komen.
Als het nog op tijd loopt, heeft dit geen mega-prio. Werkje er uit en kast/kroon-stift door de ultrasoon is wel een aanrader hier.
Gesp is beslist geen goud, maar verguld messing.
Goed gezien! Wat ik wel vreemd blijf vinden is de staat van de gesp. Als het goud is, kan het geen slijtage zijn. Oxidatie? Of is de verkoper gewoon een smeerpoets, die het niet nodig vind om de gesp en ook de achterkant, even schoon te maken. Het kan enkel DNA zijn maar waarom neem je niet even de moeite om het schoon te maken als je het wilt verkopen.
Update: verkoper heeft net aangegeven dat gesp geen goud is. Nog enkele vragen gesteld en meer foto’s opgevraagd met meer detail. To be continued dus
Veel dank allen voor al jullie hulp en input, ook namens mijn vriendin!
Wat is dat toch? Zonder enige kennis van zaken adviezen gaan geven. Waarom?
Goed dat er ook mensen met kennis van zaken rondlopen @Horloge24!
Mijn betere helft heeft ook eenzelfde Must de Cartier Vendome met alleen een andere wijzerplaat. Dat horloge liep helemaal niet meer (verkregen uit familie). Dat kon echt redelijk eenvoudig verholpen worden want die quartz 81 uurwerken van Cartier (zit hier ook in als ik het goed zie) zijn ook bij andere uurwerkherstellers dan Cartier zelf, nog te krijgen.
Verder zien de kast, de kastpoten, het uurwerk en de kroon er nagenoeg hetzelfde uit.
Lang verhaal kort; als de kenners hier spreken over een origineel en het is een schappelijke prijs, kun je je hier niet zo snel een bult aan vallen. Mand.
Nog even een tip, ook op Chrono24 kun je gewoon afdingen…
Dat is duidelijk. Een gesp die er wel bij hoort, kan prijzig zijn.
Ik heb jaren terug een keer mij gouden IWC gesp weggegooid. Ik ws gewend mijn bandjes met gesp en al in de vuilnisbak te werpen. Nieuw bandjes kwamen toch met gesp.
Toen ik van de AD hoorde wat een nieuwe gesp kosste, heb ik, nadat ik van de schok was bijgekomen, zes vuilniszakken doorgezocht. En teruggevonden Voordeel was dat het in een land was waar vuilvermalers in de gootsteen normaal zijn. De zakken waren dus redelijk schoon
Yes dat is bekend en ook zeker de bedoeling! Maar dank
Heel goed!
Nb.
Ik hoop dat je hebt gezien dat het hier om een echt klein damesmodel gaat van 24mm.
Het 30mm model wordt ook als dameshorloge op Chrono geadverteerd, maar is eigenlijk het herenmodel.
Goede gedachte, maar dat is inderdaad bekend! Kleine pols en mijn vriendin zoekt bewust een elegant klein horloge. Bij AD kleine cartiers gepast voor indicatie dus goed idee hoe het gaat staan.
Woonde jij naast The Flintstones?