Ik heb inmiddels mijn vriendin weten te besmetten met het horlogevirus en zij heeft haar zinnen gezet op een kleine ‘Must de Cartier’ / ‘Cartier Vendôme’ Uit de jaren '80 / jaren '90. Zij heeft online een mooi 18k goud exemplaar voor een goede prijs aangeboden gezien in een oostblokland. Nu heb ik totaal geen zicht op / ervaring met Cartier dus maak ik graag gebruik van jullie expertise. Vooral de achterkant van de kast lijkt mij anders dan ik online van sommige exemplaren uit de jaren '90 heb gezien, hoewel ik exemplaren uit de eighties zie online die er toch veel weg van hebben.
De verkoper heeft op verzoek het horloge opengemaakt en een foto van het uurwerk gestuurd.
- Dial: very good condition - Glass: very good condition - Case: very good condition - Back : very good condition - Strap: very good condition - Movement: fully functional / checked for running behavior, originality and function. - Certificate of authenticity from us - Original Cartier Bracelet
De gesp op het bandje ziet er wat versleten uit dus ik vraag me af of die origineel / volgoud is.
Gespje kan net zo goed vies zijn. Goud verkleurd na hele lange tijd ook gewoon.
Quartz heeft een langer service interval dan mechanisch (over het algemeen) dus wie weet loopt het nog strak en heeft het gewoon wat plekjes opgedaan over de tijd.
Ik vind het bijzondere uitspraken voor iets wat helemaal niet zo’n zekere zaak lijkt.
@Aki01 Ik zou wellicht even kijken of je elders iets gescoord kan krijgen dan iets uit het Oostblok. Heeft niks te maken dat het per definitie slecht is, maar ik zou zelf toch met een fijner gevoel zoiets geven wanneer het 100 euro extra kost (bij wijze van spreken) en met zekerheid goed is.
Kan het ook niet langer aanzien. @Horloge24, kassa aub?!
En Hetklokje?, het is je al eens vaker verteld. Houd aub je ongetwijfeld goedbedoelende adviezen, voor je aub. Dank.
Het referentienummer 881002 is een Vermeil kast en gemaakt vanaf 1987. Dit is Sterling zilver dat verguld is! Op de foto van het achterdeksel zie ik echter wel de vorm van een goudkeur stempel. Ergens klopt er iets niet in het totaalplaatje. Nummer staat normaal ook op de achterzijde maar zie die ook niet staan.
Wel lijkt de 881002 ook in 18k goud te zijn gemaakt (tenminste als ik afga op chrono24). Goed ik ga eens overleggen met mijn ega en haar vertellen dat er toch wel veel twijfels zijn over dit horloge, zodat ze misschien maar beter een ander exemplaar kan zoeken.
Bedenk me net dat het 881002 nummer ook het oude nummer systeem kan zijn. Dit heeft Ebel ook gebruikt en dan is de 8 geel goud, 81 het type uurwerk en 002 het modelnummer
Dat gevoel heb ik ook. Er staan er een stuk of 10 op Chrono24, inclusief deze. De andere exemplaren hebben wèl een achterkant die je van Cartier verwacht. Deze heeft geen Cartier logo in de zeven, anderen wel.