Graag meer info over mijn gouden heren uurwerk en eventuele waarde.
Heb je een iets betere foto van de wijzerplaat en misschien een foto van het uurwerk?
Tenzij het een gerennomeerd merk is zoals Omega - Rolex - Patek Philippe - weet ik veel wat, is de waarde over het algemeen niet hoger dan de smeltwaarde. Volgens mij zo ongeveer 35 euro per gram momenteel, dus leg het horloge dan eens op de keukenweegschaal en haal er iets vanaf voor de inhoud van de kast, het uurwerk dus want dat is niet van goud.
Kijk ook even of de band van 18kt goud is, dat zal ook wel meetellen in de waarde.
Ik heb het overigens puur over materiele waarde, niet over emotionele waarde.
Soortgelijke horloges (Gigandet 21 rubis) gaan op veilingen voor 100-300 euro. Afhankelijk van de functie natuurlijk. Zoiets lijkt mij ook wel redelijk voor dit horloge. En anders natuurlijk omsmelten zoals hierboven voorgesteld
Ik denk dat de achter deksel staal is? op de band moet er iets staan op de sluiting
Gouden horloge muv. de behoorlijke merken:
gewicht in grammen ex uurwerk, band (tenzij die ook van goud is) en glas x de goudprijs per gram van de opkoper.
Soms 50-100 Euro aan waarde van het uurwerk.
Dan heb je het meestal wel.
Bij dameshorloges is het uurwerk veelal helemaal niks waard.
Er staan goudmerkjes op…
Waarom niet? Goudmerken staan in de deksel, dus ook goud, anders had er in het deksel iets van “stainless” gestaan.
Oke
Er zijn zoveel geschroefde gouden horlogekastjes…
Iedere gouden Rolex DJ bijvoorbeeld.
Goud is wel zachter dan staal, maar je kunt er schroefdraad in maken hoor.
@Francoise Misschien kun jij even zeggen of de achterdeksel goudkleur heeft of staal? en aan de lugs is dat slijt? komt er staalkleur door?
Goudkleurig volledig
Ja dan is het zo, denk richting 300 euro of meer door goudwaarde
Omsmelten vind ik altijd zonde, servicebeurt geven en een leren bandje eraan. De band kun je altijd nog verkopen aan de goede goudprijs.
Idd voor die paar centen
Die paar centen kunnen voor andere mensen een kapitaal vertegenwoordigen. Voor een liefhebber is het altijd niet goed om iets om te laten smelten maar als dit het verschil maakt tussen een hele fijne kerst of een schrale kerst dan kan ik het niet veroordelen.
Gewoon verkopen. Vaak meer opbrengst dan smelten en komt bij liefhebber. Winwin