Info ferrari horloge

Beste mensen,

Geen idee of deze op de juiste plaats staat, maar had een vraag.
Heb hier een horloge liggen van iemand en die vraagt of ik deze wil verkopen.
Heeft iemand meer info over dit horloge en wat het ongeveer waard kan zijn


Groet leslie

Wellicht wat duidelijker foto’s van het horloge zelf.

Sorry
Hier heb ik nog een ander

Het lijkt er op dat dit een horloge is dat mogelijk is gemaakt door Cartier. Ik heb pas twee andere exemplaren gevonden op basis van de foto’s, dus ik heb eigenlijk iets meer gegevens nodig. Wat staat er op de achterkant van het horloge?

Zou kunnen dat hij bij de Bijenkorf gekocht is?
Verkopen ze meer horloges van Ferrari.
Daar is misschien de waarde ook naar te verwijzen.

Is het een quartz, trouwens? Da’s al een redelijke inidicatie van de waarde.

Kan me een Ferrari Girard Perregaux herinneren met een mooi mechanisch foudroyante-chronograafwerk erin; dan heb je het over duizenden euros.

Bij een time-only quartz… Wat de liefhebber er voor wil geven ben ik bang.

Geen idee
Zak wel quartz zijn
Maar zal later wat foto’s van de achterkant maken

@Farfal
Hij is inderdaad bij de bijenkorf gekocht
Origineel aankoop bewijs zit erbij

Kijk het wordt al duidelijker!!
Misschien staat daar ook wel het type en de aankoop prijs op???

Volgens mij gewoon een quartz horloge met het Ferrari logo. Geen echte waarde in mijn ogen. De “officiele” Ferrari horloge’s worden gemaakt door eerst Girard-Perregaux meen ik en sinds enkele jaren in samenwerking met Panerai. Dit lijkt me een leuk horloge voor iemand die gek is van het merk maar geen echte (horloge)merk waarde heeft.

Eens met Jaap-Wim, op internet dit model al gezien voor € 25 (gebruikt, zonder doos en papieren).

bedankt voor de replies mensen
dat er geen waarde aan emotie gegeven kan worden dat is duidelijk, maar 25 euro voor dit horloge dat geloof ik niet
maar wie zal het zeggen
iemand enig idee of er een adres bestaat om te achter halen wat ik het beste met het horloge kan doen?

Ik zie “stainless steel back” staan op het achterdeksel? Meestal geen goed teken als de kast verchroomd is. (minder slijtvast)

20-30 euro denk ik als het Quartz is , een mechanish horloge misschien iets meer

beste verkoop plek Ebay of MP met GOEDE foto’s (in focus , van alle papieren m van de achterkant, binnenkant etc)

Na Longines en voor Girard Perregaux verkreeg Cartier het recht om het Ferrari merk op horloges te voeren. De merknaam Cartier is zoals ook bij dit exemplaar nergens te bekennen (waarschijnlijk omdat de onderdelen voor een aantal modellen van Seiko betrokken werden).

Dit model is een Ferrari Indy uit eind jaren 80 of begin jaren 90. Vroeger kon je dit soort horloges voor een paar tientjes kopen maar tegenwoordig worden er vanwege de connectie met Cartier krankzinnige prijzen voor gevraagd. Op basis van de foto’s zou ik zeggen dat een reële waarde tussen 200 & 300. Dit alles is slechts mijn mening en uiteraard geen feit…

Nogmaals bedankt voor ieders reactie en tijd die er in gestoken is.
Ga het gewoon op het net zetten en als er een schappelijke prijs geboden wordt gaat het weg.
Nogmaals dank