Info gevraagd Carrera 66491

Tijd geleden gekocht, horloge weegt als dieplood, maar vind de kast erg leuk.

En de achterkant

Wie heeft er meer info over het merk Carrera en over het automatische uurwerk wat erin zit.
Zoeken op Carrera is leuk, maar je komt bijna altijd uit op Tag Heuer…

Niemand?
Het blijkt ook dat je het horloge handmatig kan opwindend. (Deze week getest).

1 like

Echt helemaal niemand?
Volgens cata wiki 46mm en saffierglas…
Op andere sites lees ik 43mm en mineral glas.

Is er een eenvoudige manier on zonder schade erachter te komen wat voor soort glas erin zit?

Grootte zal echt wel 46 zijn, want vergeleken met mijn andere horloges is dit een bullebak.

Ik kan er erg weinig over vinden. Er is wel wat bekend over het bedrijf:

Website werkt niet meer, bedrijf opgehouden te bestaan?

Kan wel info vinden over een ander type. Kan wellicht dezelfde specificaties hebben.

Hier nog iemand met een Carrera, zij het een ander model:

Ik ga wel even naar een juwelier hoop dat die het weten! Ik heb alles gezocht ook nummer erachter,maar werkelijk waar niets!!

Die link van amazon had ik ook gezien. Daar hebben ze het over 43 mm. Hij is echt groter.

Logo is van een brillenmerk. Uurwerk lijkt me iets goedkoops.

Weer wat verder, wellicht dat andere het wel wat zegt, maar uurwerk is volgens een Frans forum een DG-28 of een ST-16.
Zelf heb ik hier nog niet eerder over gehoord!
Het merk ken ik eerder van de racebanen :slight_smile:

Seagull ST-16 klinkt aannemelijk. Op afbeeldingen zoeken met die gegevens levert precies jouw uurwerk op. Chinees dus.

1 like

En hoe staan dit soort uurwerkjes bekend? Slechte reputatie? Of betrouwbaar?

Goedkoop Chinees, kan goed lopen of snel kapot gaan, maar omdat er bijna geen kwaliteitscontrole gedaan wordt vanaf de fabriek (om de prijs laag te houden) is het onmogelijk om van te voren te weten wat je krijgt.