Info gevraagd Cordella

Beste forumleden,

Sinds kort ook horloges als hobby en daarmee een nieuw lid op dit forum.

Ik heb pas onderstaande Cordella van iemand overgenomen, zie de foto’s. Er is weinig tot niets te vinden op internet over dit merk. Ik weet alleen dat het een handopwinder is met een 17 jewels uurwerk en op de wijzerplaat staat: ‘Shockproof’. De breedte van de kast is 32 mm (excl. kroon) en de lengte van de kast is 35 mm.

Kunnen jullie mij meer vertellen over dit horloge? Bijvoorbeeld hoe oud het horloge is, wat voor soort uurwerk erin zit, informatie over het merk en wat de eventuele waarde van het horloge is etc.

Bij voorbaat dank.

Hallo,

Zonder foto’s kunnen we niet zien welk uurwerk erin zit :wink: Er zit een klikdeksel op. Ergens zal een gleufje of inkeping zitten en daar kan je met een zakmes of aardappelschilmesje het deksel voorzichtig mee openwippen. Het zou kunnen dat je daarna zonder pers het deksel niet meer vast krijgt. Op eigen risico dus. Ik vermoed een FE caliber.
Ik heb een paar Cordella’s gezien, maar dat waren voornamelijk duikers. Jaren 70 gok ik, gezien de stijl. Waarde zal een paar tientjes zijn.

mvg Melvin

Hallo!..
Ik heb onlangs ook een drietal horloges van dit merk gekocht.
voornamelijk omdat het automatische uurwerken zijn , en bovendien in goeie staat.
nu heb ik gelezen dat het wel degelijk een Zwitsers mark zou zijn.
weet iemand toevallig of dit inderdaad zo is.
gegroet:
Ariem. ( Ben nieuw hier.)

Hallo …,
Heb onlangs ook 3 gekocht van dit merk.
weet u ondertussen al iets meer over het merk?
M.V.G. …Ariem.
(aangenaam!..ik ben nieuw hier.