Hoi! Ik heb in een opwelling een Ollech & Wajs Selectron met sliderule gekocht (zonder het O/W logo). Het horloge lijkt iets te zijn opgeknapt. Online kom ik voornamelijk de Aviation Chronograph tegen… Iemand wat meer informatie over dit specifieke model?
Ziet er zeer goed uit, zeker voor een chrome-plated kast. Lijkt of je deze als nos gekocht hebt?
Maar in dit geval wel vreemd, want ik zet vraagtekens bij kroon, date-wheel en secondewijzer
Allereerst dank voor het meedenken!
Niet NOS dat ik dacht. Als ik Google naar de Selectrons lijkt inderdaad de originele secondewijzer korter, twee andere wijzers lijken wel origineel, maar hebben niet dezelfde ‘slijtage’ als onderstaand model:
Op internet zie je zo ook met rondere crown, echter de meeste met die bovenstaand horloge ook heeft. Idee van type uurwerk dat ze hierin gebruiken? Zal 'm zo eens openmaken voor foto’s.
Ik zou eerder zegen dat deze een te korte seconde wijzertje heeft, aangezien dat die over de secondemarkers heen moet lopen zoals bij die van jou geval is en niet 4 a 5 mm vanaf staan
Verder mooi een voor mij een onbekend klokje
Groeten Iwan
Zit volgens mij meestal een simpel, niet gesigneerd, handwindertje in?
Ik ben overigens geen O&W kenner, maar kom deze wel regelmatig tegen op in de webspeurtochten
Edit; net even gegoogeld en zie ze inderdaad ook veel met roulette date wheel, dus die zal wel kloppen. Qua logica betreffende de secondewijzer ben ik het met Iwan eens, maar toch zie je ze meestal met een korte wijzer; apart.
M’n nieuw verworven lidmaatschap hier loont nu al. Dank voor alle info!
Geen nieuwe info, wel de bevestiging dat je volgens mij een mooi en origineel exemplaar hebt met correcte lange wijzer (zoals @kaleiwan ook aangaf), want deze had ik bijna (zoek de verschillen):
Je lume is erg wit, verder geen afwijkingen volgens mij
Dit caliber zit er waarschijnlijk in, zoals @Skyjack ook bedoelde:
Veel plezier met je aanwinst
Toffe aanwinst!
Cool horloge met een coole camo strap om niet op te vallen
Jep, gisteravond even opengemaakt. Idd zelfde mechaniek!
Zit toevallig hiernaar te kijken en zit meestal wel een gesigneerd Ollech & Wajs uurwerk in.
Bijvoorbeeld de Landeron 248 of the ETA 7730 etc. Ollech & Wajs hebben altijd de wijsheid gehad om de op dat moment in tijd de meest gangbare uurwerken te gebruiken.
Voorbeeld van een Landeron 248: