Een vriend van me is eigenaar van het onderstaande horloge. Het gaat om een Cedille. Het merk is mij totaal onbekend en ik heb er ook nog geen informatie over kunnen vinden op het internet. De kroon ontbreekt en hij zou er graag een nieuwe op willen laten plaatsen alleen hij weet niet waar dat kan. Als iemand een suggestie heeft of informatie over het horloge heeft dan hoor ik dat graag!
Je had in de jaren 90 een groot aantal modejuwelier merken die dit soort horloges verkochten onder verschillende namen als zijnde een juwelenlijn voor de man
Vaak waren dit soort horloges te koop bij juweliers die zich vooral bezig hielden met trouwgereedschap en modeaccs
Ik ken nu alleen nog het merk Eclat wat 14 of 18k horloges maakt in dit ‘‘genre’’
En wat betreft de kroon, gewoon naar een goede horlogemaker gaan, die kan er een universele kroon op zetten. Misschien is een servicebeurt ook geen overbodige luxe, al is dat voor een 7750 meestal niet echt goedkoop.
Het lijkt inderdaad op een 7750. Wat me opvalt is dat niet er op staat waar hij is gemaakt, er geen goudmerk(en) op staan en dat de wijzerplaat IMHO weinig kwaliteit uitstraalt. De hoek van een van de kastbeugels: