Info gevraagd over horloge

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus het is voor mij allemaal een beetje wennen.

Ik heb onderstaand horloge van mijn vader geërfd. Hij heeft mij nog wel verteld dat het van een verre voorvader is geweest, maar hij wist er verder niets over te vertellen. Kunnen jullie mij aan info helpen?

Alvast bedankt




2 likes

Welkom op het forum. Er zullen zeker mensen zijn die je zouden kunnen helpen hier, ben er zelf helaas onvoldoende in thuis. Een foto van het uurwerk zal in ieder geval helpen om je een antwoord te geven.
Edit: nadat je het eerste klepje open gemaakt heb kan je het tweede klepje ook openen. Er zal ergens een inkeping zitten. Wees voorzichtig om krassen te voorkomen

1 like

Zijn er verder nog andere getallen, teksten of markeringen naast de getoonde “1558”? Kijk ook bijvoorbeeld even goed bij de sluiting aan de onderkant.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Bienvenue !
Mooi ketting :wink:
Zoals @Eddio schreef moet je de tweede stof deksel openen en een foto nemen.
Ik vermoed dat het een cylindergang van jaren 1900 ongeveer is.
De kast schijnt “vermeil” te zijn : heel dune gouden laag op zilver.
Opwinding met de kroon en uur zetten met de kroon tijdens het drukken op de kleine knop naast 1 uur.
Mvg,
BD

1 like

Welkom op ons mooie Forum.

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben er blij mee. Helaas krijg ik het 2e klepje niet open en zie geen inkeping om te openen. Ook zie ik er geen andere merktekens op staan. Ik denk dat ik naar een horlogemaker ga om hem te laten openen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,
Lasagneboy