Info gevraagd over nieuwe Tudor aanwinst

Allereerst fijne Pasen voor iedereen…iedereen lekker vrij en hopelijk kunnen jullie me helpen bij mijn (maar waarschijnlijk voor mijn meisje gezien de maat) nieuwe aanwinst; gisterenochtend gevonden in een leuk winkeltje in Napier New Zealand.

Ik heb natuurlijk al gezocht op, dat wat ik denk, wat waarschijnlijk het typenummer is: 7952. Maar ik kom niet echt veel verder. Gezien de fancy lugs, de wijzers en de -non Rolex- achterdeksel, vermoed ik dat het horloge uit de jaren '50 dateerd. Verder heeft het een ‘roulette’ datum schijf waarbij de even dagen rood zijn.

Wie kan mij er meer over vertellen?

11 likes

Even omhoog voor een tweede ronde!

Denk dat je zelf alle conclusies al getrokken hebt :slight_smile:

1 like

Heeft er eentje op Catawiki gestaan:

Maar die wijkt wel iets af van de jouwe (wijzers, lunette, indexen) maar is volgens de advertentie wel ook een 7952.
Helaas staat daar dan weer niets aan informatie bij dat je niet al wist of niet zelf kon opmeten…

1 like

Kan alleen zeggen dat ik hem mooi vind. Loopt ie goed? Zoiets wil ik nog een keer voor mijn vriendin kopen. :slight_smile:

1 like

Ik vind hem ook erg smaakvol!

1 like

Bedankt voor de reacties en het meedenken! Nog even ter verduidelijking; ik was helemaal niet op zoek naar zo’n horloge (Tudor/Rolex vallen eigenlijk per definitie buiten mijn budget), maar kon deze niet laten liggen in de brocante winkel waar de oude dame erg onopvallend in een kastje lag voor een prijs waarvoor ik wel een gokje wilde wagen. Het uurwerk loopt netjes en de gangreserve is ook goed, maar een servicebeurtje zal zeker geen kwaad kunnen.

Ik ben wel verbaasd over hoe weinig info er op het www te vinden is over de oude dames Tudor’s, zeker in vergelijking met de heren modellen. Maar in dit geval was dat misschien ook juist de oorzaak van de schappelijke prijs. :relaxed:

Iemand misschien idee welk uurwerk erin zit?

Leuk ding!

In de ‘kleine’ Tudors zat rond die tijd volgens mij een gemodificeerde AS.

2 likes