Ik ben een mooie Omega 166.0169 tegengekomen van een Poolse particulier op Chrono24. Ik vroeg mij af of er kenners aanwezig zijn binnen het forum die mij wellicht wat meer over de originaliteit etc kan vertellen. De band die door de verkoper is benoemd, zegt mij verder ook niet zo veel. Ik heb hier geen info over terug kunnen vinden.
Ik hoor graag of er mensen meer verstand van hebben. Het gaat om dit horloge.
Band in een champion die weinig toevoegd en lijkt mij redelijk overprijsd met 1288 euro. Excl. Verzendkosten. Maar als he hem mooi vindt zo is dat geen probleem natuurlijk.
Caliber 1022 of daaromtrent. Ik krijg altijd van hetzelfde forumlid tegengas wanneer ik zeg dat dit niet Omega’s “finest hour” was. Omega Certified horlogemakers beginnen er echter vaak al niet meer aan. Ik heb er een handjevol gedaan en ze zijn niet mijn favoriet. Wel heel mooi plat en ze kunnen best goed lopen. Maar calculeer een servicebeurt van enkele honderden euro’s wel in. Er zitten een paar nylon onderdelen in die kwetsbaar zijn.
Prijs is fors. Daarnaast hebben de 166.0169 die ik gezien heb, Genève op 6.
Ik ben zeker geen kenner wat betreft dit model, maar ik zou voorzichtig zijn en goed onderzoek doen of die plaat wel klopt.
Nog wat verder zoekende valt me het fond op. Met name de plaatsing, dicht naar de 12 en slecht gecentreerd? Kan de hoek zijn maar lijkt wel scheef gedrukt
Het kan allemaal niets zijn. Maar het valt me op en zit me niet lekker.
Tja, je betaalt ook voor de band en die heeft zo te zien niks met het horloge te maken. Staar je niet blind. Problemen met wijzerklemming (slippende minuutpijp) komen hier vaak voor. Is te fixen maar de boel moet eigenlijk wel meteen “helemaal”. Een te lichte wijzerklemming voel je meteen als je de kroon uit trekt en de wijzers verzet. Gaat dat wonderlijk licht - trouble ahead. Je minuten- en urenwijzer kunnen dan achter lopen, terwijl de secondenwijzer op tijd loopt. Had dit laatst met een vintage Certina; alleen de secondenwijzer liep ueberhaupt nog.
Is dat een afstand houdertje op die tang om te voorkomen dat je tever dicht knijpt ?
Handig zeg! Ik steek er nu altijd een oude stift oid in… niet ideaal. Maar eens zoeken op de volgende rikketik
Klopt. Is een mix van meten met de Mitutoyo en “fingerspitzengefühl”. Je kunt maar 1 keer te diep knijpen… …maar dan hebben we altijd nog ruimertjes. Ding is van Bergeon en heeft dus een of andere fantasie-nieuwprijs.
In your defence; dat komt natuurlijk door die geweldig diepe “Burgundy/maroon” kleur. Net als in de liefde, creëert schoonheid blinde vlekken.
Ik moet toegeven dat ik die kleur plaat in combo met het goud, echt erg lekker vind.
Ik heb helaas inhoudelijk 0.0 toe te voegen aan dit topic. Maar wil wel graag zeggen dat de kennis die hier aanwezig is op 't forum en de bereidwilligheid om die te delen echt fantastisch is!
Op een dag word ik horlogemaker, geĂŻnspireerd door al jullie reacties