Dacht ik ook. Nee, ik vind niet meteen iets terug… Ik zie eens met mijn plaatselijke horlogemaker
Ik heb hem even verplaatst naar de juiste rubriek en in de titel aangegeven “info gevraagd” … dat zorgt er hopelijk voor dat de experts zich melden.
Leuke vondst!
Heb je een foto van de achterkant?
Lijkt me goldplated chronograafje uit eind jaren 50/ begin 60.
Ontbreken van Swiss is wel interessant… of staat dat stiekem onderin nog ergens?
Volgens mij was het in die tijd niet standaard dat dat er op stond?
Leuke chrono, ik denk wel dat een van de wijzers van de subdials is vervangen, de rechter gok ik.
lijkt een beetje op deze.
Jawel… tenzij ik er decennia naast zit met mijn datering.
Maar het staat soms net onder de glasrand etc.
De Swiss vind ik ook niet meteen terug. Wel weet ik dat het een ‘Caudron’ binnenwerk is? Wat dat juist is, weet ik niet. Ik heb er nog nooit van gehoord
Pushers ook zeker niet.
Weet t niet met de caseback. Vreemd ding.
Gezien de “drilled” lugs gewoon gold plated
Nope…dle die passen er niet zo goed bij.
Haha, samengesteld horloge. Heeft ook z’n charme . Ik ben wel enorme fan van dial. Zal zeker wat polstijd krijgen!
Nee, dit soort wijzers was tamelijk standaard op de chrono’s uit die tijd.
Jet uurwerk is met zeeer grote waarschijnlijkheid een Landeron
Ow grappig, ik zal er eens op letten. Het is mij nog niet eerder opgevallen.
Idd, geinig, maar benieuwd lezend door het draadje wat er zoal gebruikt is.
Uiteindelijk het belangrijkste, lekker van genieten en als ik het goed begreep was hier de prijs ook naar.
Wat denken de experts uberhaupt van de gewone wijzers?
Ter illustratie hier enkele opnames van chrono’s met Landeron uurwerk uit verschillende dozen in verschillende laden.
En ook nog één met Venus werk.
De minutentelwijzer heeft bij alle modellen de jet vorm.
De uren- en minutenwijzers zijn individueel.
Dat laatste heeft IMO te maken met de manier waarop de Zwitserse horlogeindustrie tot de jaren 70 van de vorige eeuw functioneerde.
Misschien schrijf ik er ooit een stukje over.
En voor de jongere lezers: de lange strepen bij 3, 6 en 9 minuten hielpen de tijd voor internationale telefoongesprekken in de gaten te houden.
Vroeger toen alles nog duurder was werden zulke telefoongesprekken per 3 minuten in rekening gebracht.
Hier nog wat info over dit soort chrono,s,
Chronographe Suisse - The Story Behind a Mysterious but Productive Chronograph Brand and Supplier - Monochrome Watches.
Ik heb er ook een aantal met identieke wijzers