Iemand bekend met deze Ancre 17 jewels chronograaf.
Heb hem gemist op MP en het panda design staat me enorm aan. Maar wat moet ik hierbij qua waarde aan denken als ik dit weer eens voorbij zie komen?
Alvast bedankt.
Iemand bekend met deze Ancre 17 jewels chronograaf.
Heb hem gemist op MP en het panda design staat me enorm aan. Maar wat moet ik hierbij qua waarde aan denken als ik dit weer eens voorbij zie komen?
Alvast bedankt.
Tsjonge, wat wil je hiermee bereiken?
Beetje jammer inderdaad. Doel van mijn vraag is waar ik met een bod rekening moet houden zodat ik niet teveel maar ook niet te weinig biedt. Hebben we het over een 10tje (lees af en toe die verhalen) of moet ik meer richting een 100 of 200 etc… denken.
Gefeliciteerd in ieder geval, je bent hierbij de jongste HF lid (1 maart) met de minst nuttige toevoeging… We mogen er trots op zijn met zijn allen.
Hangt wel beetje af van het uurwerk wat er in zit denk ik.
En of het volstaal of verchroomd is.
En wel of niet schroefdeksel al is die vraag nogal gecorreleerd met volstaal
Paar tientjes niet.
Eerder 150-400 euro. Afhankelijk van het uurwerk en kast materiaal
Aan de staat van het horloge icm geen zichtbare slijtage zou ik gokken op staal. Uurwerk maakt niet super veel uit toch? Zal toch niet iets bijzonders of een penanker in zitten?
Op zijn “minst” een Landeron 48/148, hopelijk een Valjoux 7730/7733 en wishful thinking een Valjoux 23/92
Dat zal toch niet bij een Ancre?
Je weet het nooit maar kans is klein.
nee zolang die maar werkt, vindt de dial gewoon mooi
Is dit wel wat voor u?
Ja die is zeker mooi maar voor dat geld moet ik me erin verdiepen en wil het liefst voor een leuke prijs de gok willen wagen.
Ancre gebruikte zwitserse ebauchen. Deze modellen hebben een Valjoux 7730 of 7733.
De laatste tijd zijn de prijzen omhoog aan het gaan en schommelt tussen 200 Ă 400 euro volgens uitvoering kast enz.
Mvg,
Freddy
Bedankt allemaal voor de info
Het verhaal heeft toch nog een hele leuke wending gekregen.
En dat is dat ik toch nog de kans heb gekregen om dit horloge over te nemen.
Meteen erop gedoken en opgehaald. Hieronder alvast de foto’s inclusief het uurwerk.
@Freddy had gelijk betreffende het uurwerk, er zit een Valjoux 7733 in. Helemaal blij hier.
Was een opa en een kleinzoon en horloge had jaren in de kast gelegen. Zoonlief had hem op marktplaats gezet.
Compleet in doosje. Even opwinden en hij werkte. Chronograaf start en stopt en gaat ook mooi terug naar 0. Onderste knop is wel wat zwaar qua indrukken maar goed. Sweeeeeeett!!! Helemaal blij.
Nu tijd om hem voorzichtig schoon te gaan maken en meer uit te zoeken over het voor mij nog onbekende uurwerk. Alle hulp hierbij is welkom
En nu de foto’s (op de een na laatste is 7733 af te lezen)
En natuurlijk een wristshot
Ik vind dit toch wel een mooie vondst en hij ziet er ook nog eens netjes uit.
Dat de onderste pusher wat zwaar gaat,heeft te maken met vuilophoping die een soepele werking in de weg zitten.(indrukken gaat zwaar en ook het terugveren gaat traag)
Mooie aanwinst, veel plezier ermee!
Ja dat dacht ik ook al, ga voorzichtig kijken met loop of ik wat kan weghalen. En betreffende het horloge, ik was verkocht vanwege de panda look. Was super blij dat ik toch de kans heb gekregen deze over te nemen. Mijn eerste stap naar vintage waren 2 seiko 6139 6002 uit 1971 en 1974 maar dit is nog een stapje ouder denk ik. Weet niet wat de leeftijd is maar ik gok jaren 60?