Waarde Ancre 17 jewels Panda Chronograaf

Eerder (midden) jaren 70.
De Valjoux 7733 is er vanaf 1969 en geproduceerd tot '78
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?13&ranfft&102&2uswk&Valjoux_7733

1 like

OkƩ dank je wel hiervoor.

Leuk! Gezien de caseback is hij wel plated, maar dat mag de pret niet drukken.

1 like

Oh zeker niet. Ben er erg blij mee.

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst, veel plezier er mee :slight_smile:

1 like

Ik vind hem super mooi!! Veel plezier ermee!

1 like

Nu willen we natuurlijk wel van je horen wat ie uiteindelijk gekost heeft, aangezien je het ook van ons wilde horen :slight_smile:

4 likes

90 euro

5 likes

Zeer, zeer scherpe prijs voor een nog goed lopende panda met ronde kast, goed uurwerk (geen Landeron bijvoorbeeld) en mooi geproportioneerde registers. :+1:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd! Ga je veel plezier van hebben, zou zeker een service beurt aanbevelen.

Super om te horenā€¦
Ja zoals gezegd was ik direct verkocht aan het panda design. Hij stond al 2 dagen op MP en bleek in de verkeerde categorie gezet te zijn. MP heeft de advertentie daarom verwijderd toen ik inmiddels contact had met de zoon. Wilde ook even weten of het een serieuze verkoper was gezien hij pas een maand actief was op MP maar kwam goed over. Hij had maar 1 andere bieder voor 85 euro dus dacht gok erop. Gisteren naar Zwartsluis gereden om hem op te halen en toen kreeg ik het doosje gepresenteerd ( wist niet dat er een doos bij zat), maakte hem open en dacht echt wow, jij bent mooi zeg. Goede diameter kast en ziet er goed uit. Ze waren nog bang dat hij niet werkte, zoon kende een handmatig opwindbaar mechanisme niet. Ze zeiden nog dat als er toch iets mis mee was dan moest ik het laten weten. Maar draaide de kroon een paar keer en hij kwam tot levenā€¦ Ging echt met een smile naar huis benieuwd welk uurwerk erin zou zittenā€¦

En waarde tussen 150-400 wordt ik ook vrolijk van.

2 likes

Ja dat gaat gebeuren. Heb je nog een aanbeveling voor waar ik dit kan laten doen? En wat zal zoiets kosten (zonder gekke verrassingen)?

Je zou dit aan @Floris155 of @PeterLC kunnen vragen. Over kosten kan ik niets zeggen maar ik denk dat de aanschafprijs + servicebeurt nog altijd minder is dan de verkoopwaarde van het horloge! Dus zeker de moeite waard o te doen.

2 likes

Heb hier zomer-reces qua horlogesā€¦ :slight_smile: Met dit weer ga ik niet in de kelder zitten, en er ligt nog een AP die ā€œevenā€ een beurt en nieuwe veer moetā€¦ En op de day-job nu ook druk met overwerk. Ik weet dat Floris het ook druk heeft, maar vraag het hem gerust. :+1:

1 like

Dank voor de reactie in ieder geval en de zomer reces begrijp ik volkomen. Hoeft ook niet perse a la minuut. Mischien dat ik na de zomer nog eens bij je aanklop als je het oke vindt / als Floris ook zelfde erin staat op dit moment.

2 likes

Om mijn schatting even wat toe te lichten.

Die 400 euro zou zijn als het een volledig stalen kast zou zijn met een valjoux 7733 uurwerk.

Jij hebt een verchroomde kast met wat slijtplekken hier en daar maar wel een valjoux 7733 uurwerk.

Je hebt een goede deal gedaan hoor, denk dat je hem zo voor 250 euro kwijt bent. 400 euro lijkt me wel wat te veel.

1 like

Ik zou hem overigens niet laten servicen als ie gewoon goed werkt.

Mocht ie het ooit niet meer goed doen, kan je hem dan laten servicen.
Valjoux 7733 onderdelen zijn niet zeldzaam of iets.

2 likes

Ik heb het horloge inmiddels voorzichtig schoongemaakt zonder chemicalien. Het is me niet gelukt om de leren band eraf te krijgen maar heb dat ook erg voorzichtig geprobeerd. Dus daartussen zit nog wat rotzooi. Schade aan de kast valt nog mee @Santa_Sangre, was veelal vieze ophoping van huidschilfers etcā€¦

3 likes

Ben ik niet met je eens. Heeft vrijwel zeker al lange tijd geen onderhoud gehad, en ik weet nu eenmaal dat na een jaar of 10 een uurwerk echt droog staat - uitzonderingen daargelaten. En 7733 onderdelen zijn niet zeldzaam, maar worden wel duurder.

1 like

Valt zeker alles mee. Zou wellicht die pushers een keer laten vervangen.

1 like