Waarde Ancre 17 jewels Panda Chronograaf

Deze heeft jaren in de kast gelegen dus die zal zeker geen servicegeschiedenis hebben <10 jaar. Als die dat al uberhaupt ooit heeft gehad.

ja klopt, 1 is behoorlijk aangetast.

Ik weet niet hoe duur een service precies zal zijn maar zal zeker niet de hoofdprijs hoeven kosten. Het is een chronograaf, dat wel, maar verder een no-date handwinder. Er zijn genoeg vintage handelaren die rustig een eurotje of 1000 zouden vragen voor het horloge omdat het een panda is. :sweat_smile:

1 like

Panda is inderdaad geliefd. Maar ja vragen is 1 ding, zie Ebay voor soms belachelijke prijzen voor een volledig overleden frankenwatch Seiko Pogue, vraag is krijgt men het ook :slight_smile:
Ik ben al blij om te horen dat 250 euro een realistische inschatting is.
Maar waar ik veel blijer van wordt / veel belangrijker vindt, het is een super vondst met een leuk verhaal en tja die ogen van een panda… zwijm zwijm zwijm…

250 is een hele conservatieve schatting. Na service schat ik 300-350 zeker reëel.
Maar het blijft wat de “gek ervoor geeft”. Onder de 300 zou ik hem persoonlijk niet wegdoen.

1 like

Aangezien dit toch al een waarde topic is.

Ik dacht dat er slijtplekken aan de onderkant zaten maar na het schoonmaken bleek dat dus vuil te zijn.
300 euro is inderdaad best reëel in deze staat als je de pushers laat vervangen.

Als je hem laat servicen hou je er alleen maar minder aan over bij verkoop want je krijgt er niet 100 of 150 euro meer voor omdat ie geserviced is.

2 likes

Dat is waar maar wel aantrekkelijker dan een gelijkwaardig horloge zonder service. Veel koper zijn bereid om daar een premium voor te betalen.

1 like

Als je een horloge wilt verkopen kan het inderdaad meestal niet uit om hem te laten servicen, maar ik krijg niet direct het idee dat de intentie van TS is. Als je hem wilt gaan dragen is service eigenlijk gewoon een must. Je voorkomt daarmee allerlei slijtage, ook aan de platine en bruggen, onderdelen die je in het kader van originaliteit eigenlijk niet vervangen wilt.

1 like

Helemaal mee eens. :ok_hand:

1 like

Dat geloof ik zeker.

Nou deze was zeker niet bedoeld om te verkopen. Het verhaal is eigenlijk begonnen met de vraag wat voor een waarde moet ik nou bij denken bij dit soort horloges. Toen ging ik er nog vanuit dat ik hem misgelopen had en ik was vooral benieuwd naar de waarde om een goede inschatting van een bod te kunnen doen in de toekomst.
Toen ik de kans toch weer kreeg heb ik meteen toegehapt en hem opgehaald. En ik vond hem op de foto mooi, in het echt is het een plaatje. Dus ja mijn intentie is zeker niet om deze te verkopen. Maar het is wel fijn om te horen waar ik aan moet denken al is het alleen om te weten dat het geen weggegooid geld is (al zou me dat nog steeds niet boeien).

1 like

Ik snap wat je bedoelt en ben het er ook voor een deel mee eens. Ik laat een service bij mijn duurdere horloges ook altijd keurig doen.

Ik denk echter dat deze ancre, net zoals veel goedkopere valjoux 7733 chrono’s, geen gesigneerde onderdelen bevatten en het vervangen van onderdelen in dit geval geen enkele invloed op de prijs zal hebben.

Ook heb ik genoeg chrono’s gehad van 50/60 jaar oud zonder service historie die ik gewoon jaren zonder enig probleem heb kunnen dragen. Ik vind het persoonlijk zonde om een service van pak em beetje 150 euro te laten uitvoeren voor een chrono van enkele honderden euro’s die nog prima loopt.

Maar goed, dat de meningen hier over verdeeld zijn snap ik.

1 like

Komaan jonges, 250 euro is al ruim hoor :sweat_smile:

• Ancre is geen merknaam dan wel een verzamelnaam voor generische merkloze horloges maar met mechanisch werk;
  • chrome-plated uit een era waar volstaal al de norm was;
  • generiek vj7733 werk

Zonder afbreuk te doen aan het horloge, want zeker een leuk klokje aan 90 euro, maar 350 - 400 euro is echt ‘out there’ hoor :slight_smile:

2 likes

Waar moet ik me daarbij voorstellen?

Mag ik tussendoor nogmaals iedereen danken voor de info en bijdrage, ik leer hier veel van. Zeker omdat ik nog een broekie ben in Vintage land. Dit is nu mijn 3e Vintage.

1 like

Dat het een standaard valjoux 7733 uurwerk bevat zonder merk/type graveringen

1 like

Geen probleem…

Mwah, als je hem internationaal aanbied, hapt er wel iemand voor 300 euro hoor.

1 like

Ter vergelijking, ik heb dit Kubelaatje hier nog verkocht voor 200 all in :wink:

1 like

Heb even plaatjes gegoogled en snap wat je bedoeld… Zag een voorbeeld waar Heuer erop gegraveerd is…

1 like