Misschien heb je die wel te goedkoop verkocht. En dat is wel een incourantere kastvorm.
Je bedoelt de periode van 4000 merknamen, met verchroomd, staal, verguld, Chronograph Suisse type holle gouden jaren en massief gouden kasten in verschillende kwaliteitenâŠ
Een norm was er echt niet.
Kijkend naar de prijzen op Catawiki, eBay en chrono24 is die er nog steeds niet.
Het blijft wat de gek ervoor vraagt of wat de gepassioneerde ervoor wil geven
Ik zou HF niet als graadmeter voor prijzen nemen.
Ook denk ik dat je daar meer voor had kunnen krijgen.
Mooi horloge!
Mijn ervaring met mensen die geen verstand van hun verkoopwaar hebben is dat ze de waarde te hoog inschatten (want oud). Veel plezier ermee!
Daar heeft iedereen last van, ongeacht oud of relatief nieuw: het zogenaamde âendowment effectâ.
Dat zie je inderdaad vaak bij antiek (vazen, stoelen etc). Daarbij denkt men te snel dat antiek=veel geld waard. Maar ook vroeger maakte ze troep / sommige dingen zijn nooit in de mode geweest of gewild en zullen het misschien nooit worden.
Ik ben nog een leek in Vintage land maar ik denk wel dat de Panda look de waarde in ieder geval positief beinvloedt, wat die waarde dan ook maar mag zijn.
Nee ik bedoel begin jaren â70 toen volstaal Ă©cht wel al de kwalitatieve maatstaf was. Ik zeg niet dat er toen geen plated meer gemaakt werd, maar was toen echt al niet meer de norm voor de gemiddelde kwalitatieve chrono.
Moest het even opzoeken maar snap direct wat je bedoeldâŠ
Ik snap je gedachtengang en puur zakelijk gezien heb je gelijk, er zijn genoeg 7733 uurwerken en als hij ermee ophoudt prop je er een ander in. (Ik vermoed inderdaad dat dit uurwerk geen markeringen en waarschijnlijk zelfs geen serienummers heeft). Maar het staat mij een beetje tegen om zulke mooie oude stukjes techniek âop te gebruikenâ terwijl dat niet nodig is.
Nu heb ik wel het voordeel dat ik veel service zelf doe dus dat drukt de kosten. Chronografen besteed ik nog uit, maar dat wil ik ook zelf gaan doen, ik elk geval voor de goedkopere uurwerken.
Ik zou deze overigens ook niet servicen hoor, als ze loopt zoals het moet tenminste. Deze vj7733 werken zijn erg robuust en als ze kapot gaan zijn er vervangonderdelen zat. Gewoon lekker dragen.
Afgezien van â7733â en â17 Seventeen Jewelsâ en âunadjustedâ geen andere markeringen of cijfers/letters aangetroffen inderdaad.
Vooralsnog loopt ie goed, ze loopt al na enkele keer opwinden van het uurwerk, chronograaf loopt, gaat mooi terug naar 0, alleen de pushers zijn stroef maar dat zal ophoping van rotzooi zijn. Ik moet alleen nog even kijken hoe lang die blijft lopen.
Het is net als een vintage auto, kun je ook niets mee doen zoals even olie verversen en rijden totdat er een probleem is en dan naar de garage gaanâŠ
Misschien het verschil tussen een gebruiker en een liefhebber.
Persoonlijk vind ik dat je mooie dingen moet waarderen en koesteren en waar nodig tlc geven. Zeker vintageâŠAls die dingen konden vertellen over wat ze meegemaakt hebbenâŠ
Volledig eens maar het scheelt wel wat als de auto een kevertje is of een zeldzame 1950s Lancia. Qua waarde maar ook qua onderdelen beschikbaarheid
Absoluut!
Inderdaad, ik zit ook een beetje in de klassieke autoâs en dan kom je soms ook mensen tegen die een klassieker kopen, ding gewoon buiten in de regen stallen en binnen een paar jaar afrijden en weer een ander kopen. Uiteraard moet iedereen met het zijne doen wat hij zelf wil, maar dat is niet mijn manierâŠ
Maar het is allemaal ook niet rationeel te benaderen hĂ©, als de TS halsoverkop verliefd is moet ie ze gewoon in orde laten zetten, dan kan ze er weer lang tegenaan. Zoân goed mechanisch ding kan moeiteloos naar de volgende generatie.
In de praktijk blijkt dit vaker waar te zijn dan dat ik profijt heb van de informatie asymmetrie .
Een mooie pre jaren vijftig splitwindow kan nog best wat waard zijn .