Waarde Ancre 17 jewels Panda Chronograaf

Dit is overigens wel echt humor om hem dan voor 1700 dollar te koop te zetten op ebay.

6 likes

Aparte humor, ik zou het eerder hypocrisie noemen…

2 likes

Brilliant toch… Zie het ook echt met een knipoog hoor, verwacht dit natuurlijk niet maar ja er zal maar eens 1 gek tussen zitten :grin:

Ik had een jaar terug een Xeric Halograph Automatic gekocht met 50% korting voor 250 dollar. Nadat dit jaar de korting van 50% weer voorbij was had ik hem weer te koop gezet. Super horloge maar droeg hem te weinig . Was binnen een dag verkocht voor 450 dollar ex verzendkosten. Ebay blijft je verrassen. En dat heb ik weer in de aanschaf van 2x originele Seiko 6139 6002 gestopt hier op HF.

Welja, we hoeven natuurlijk niet te doen alsof dit de enige scharrelaar is hier op HF. Verdienen op het ene horloge, je verlies nemen op het andere: het hoort bij de aard van de hobby. Uiteindelijk blijven we Hollandse gierigaards dus breakeven is het credo.

Maar ik moet zeggen dat ik dit niet meer onder humor kan scharen. Zelf maak je een topic met de vraag wat een fair bod zou kunnen zijn en vervolgens bied je hem voor het zesvoudige aan. Nu verwacht ik niet dat je dat ding ooit gesleten krijgt voor zo’n bedrag, maar vind je nu zelf dat je fair bezig bent?

:wink:

3 likes

Was een serieuze vraag toen ik dacht hem misgelopen te hebben. Ik zou het niet fair vinden als ik hem hier op HF aanbiedt voor die belachelijke prijs natuurlijk.
Maar het is Ebay, waar je de meest absurde prijzen voorbij ziet komen. En als je dan kijkt wat voor Panda’s gevraagd wordt schrik je gewoon. Dus dacht zet hem er mooi bij voor een vergelijkbare gevraagde prijs met de gedachte niet geschoten is altijd mis. Heb er geen doel mee om hem te gaan flipperen maar ja als er 1 gek is in de wereld die dit wilt doen… dan zwaai ik hem graag uit.

Er is nogal een behoorlijk verschil tussen panda’s.
Wat jij aanbiedt is geen gewild panda horloge.

Verder moet je uiteraard zelf weten wat je er voor vraagt en of je hem wel of niet te koop zet. Zeg in het vervolg alleen niet in je topic dat het zeker niet je intentie is te verkopen, als je hem vervolgens gewoon te koop zet.
Komt nogal sneu over en het is ook verder niet nodig om iemand hier voor de gek te willen houden.

3 likes

@Santa_Sangre
Als ik hem echt serieus wilde verkopen had ik er een realistische prijs neergezet. Het was en is niet de intentie om te verkopen… Ben er super blij mee.
Mij “sneu” noemen omdat ik alleen een hengeltje uitwerp vindt ik wel jammer om te horen. Maar helaas het is niet anders. Vond het zelf wel een grappig idee. In ieder geval nog een fijne zondag toegewenst.

Ik noem je niet sneu. Ik zeg dat het sneu overkomt.

Ik voel me een beetje voor de gek gehouden, en ik denk anderen met mij die energie in antwoorden in dit topic hebben gestopt.

Maar goed, ik ga me hier verder niet meer mee bezig houden. Fijne dag.

1 like

Zoals eerder al aangegeven waardeer ik eenieders input en heb ik geen intentie gehad om iemand te misleiden. Maar ik denk dat wat ik nu nog neerzet toch niks uitmaakt dus voeg ik als laatste reactie nog een stukje tekst toe van een nummer van Santa Esmeralda

“I’m just a soul who’s intentions are good
Oh Lord, please don’t let me be misunderstood”

Ja, zo kan ik het ook. Ik doe ook mee: ook een panda, een Landeron 248 dit keer, maar wel volstaal.

Ik doe lekker gek en zeg 1500, eh… 2000 euro. Nee, 2500 euro! En waar ik 2500 bedoelde zeg ik 2750. Stop de tijd.

1 like

Sportmodelletje zelfs, voor minder dan 3000 zou ik het zeker niet doen dan.

2 likes

Ik begrijp niet hoe je denkt een pandaatje, waarvan hier meermaals is uitgelegd dat het een instapper was in het genre en absoluut geen topkwaliteit vertegenwoordigde, wil gaan slijten voor meer dan een goede Speedmaster MKII :joy:

Magoed veel succes. Niet geschoten is altijd mis. Ik vrees wel dat je voorlopig op niet te veel goodwill meer moet rekenen van de lokale HF vintage crew hier, inclusief mezelf.

8 likes

Nou sorry maar het is gewoon een Ancre hoor, het meest voorkomende V&D merk van Nederland. Daar krijg je heus niet zo makkelijk €300 voor en ik vind €250 al aan de hoge kant.

Voor wat betreft de TS en zijn verkoop, daarom vind ik het dus niet slim om hier voor noobs te taxeren, hele verhalen over hoe mooi en hoe blij en dag later staat hij te koop. Ik ben zelf ook een verzamelaar en handelaar maar speel da open kaart en ga hier niet de verliefde verzamelaar uithangen.

2 likes

Hij is uiteindelijk voor 405 euro verkocht. De panda dial deed het hem uiteindelijk.

Topic mag op slot.