Hallo,
Voor een collega ben ik op zoek naar informatie over dit horloge. Het betreft een Buler duikhorloge vermoedelijk uit de jaren '60-'70. Het is een handopwinder met datumfunctie en liep na het opwinden gelijk, ook de datum verspringt keurig om 12 uur. De wijzerplaat deed me een beetje denken aan de step dial van de Speedmaster. 30ATM lijkt me voor die tijd redelijk uniek.
Wie weet nog meer te vertellen of dit leuke klokje?
Een paar snelle Iphone foto’s:
Groet,
Jeffrey.
Hopelijk zit er geen penanker uurwerk in.
Het geeft van buiten de indruk dat dat wel eens zo zou kunnen zijn.
Kan je het horloge openen en een foto maken?
Volgens mij, zit er dit uurwerkje in:
Ik heb een keer een Buler gekocht op een rommelmarkt en er zat inderdaad een penanker-uurwerk in. Daar weet vouwfietser hierboven, alles van.
Helaas was het uurwerk niet meer te redden. Ik had hem gekocht vanwege de “looks”, maar het mocht niet zo zijn. Deze ziet er ook leuk uit.
Heb je hem te leen om het één en ander uit te zoeken? Als je een doekje pakt met wat koperpoets heb je met wat poetsen het glaasje al een heel stuk mooier
Grtz Melvin
Het glaasje is geen plexi maar (denk ik) mineraal. De krasjes lijken op de foto wat erger dan in het echt.
Hier een foto van het uurwerk:
Ok dat wordt niet poetsen dan. Inderdaad een penankertje. Waarschijnlijk deze:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?13&ranfft&&2uswk&Ebosa_65_CLD
Hoeft trouwens helemaal niet verkeerd te zijn hoor, als je het een leuk horloge vindt. Alleen ze zijn niet zo gewild.
Grtz Melvin
Het uurwerk komt inderdaad 99,9% overeen. Ik vind het wel een leuk klokje, maar het is echt een damesmodelletje. M’n collega vond hem tijdens het uitruimen van een een lade bij z’n oudeheer. Hij weet zelf ook niet hoe hij er aan komt, maar was nieuwsgierig wat het was