Info gevraagd

Beste,

graag even jullie hulp inzake volgend horloge:

Het is via erfenis in bezit van een familielid geraakt.
Ik kan er enkel over zeggen dat het een handopwinder betreft. Verder reikt mijn kennis niet.
Wat kunnen jullie hierover vertellen:

De voorzijde lijkt me duidelijk. Op de achterzijde staat:

• links bovenaan:een blokje met daarin het cijfer 132 op zijn kant
  • rechts bovenaan: moeilijk te zien maar het lijkt op de kop van de Corsicaanse vlag (zie foto)
  • midden: vakje met daarin 18K en daaronder 0.750
  • midden onder: 597

Graag had ik volgende informatie over dit horloge verkregen:

• merk,type
  • ouderdom
  • waarde

Ik ben benieuwd

Alvast bedankt
mvg,
Msschlck

In ieder geval een chronograph suisse, als ik zo naar de layout kijk denk ik met een Landeron 51 uurwerk.
18kt gouden kast. Voor een prijs zou je eens moeten googelen naar vergelijkbare modellen, die gaan nog best wel voor aardige bedragen mits in goede staat.

Groet, Frans

Een Chronograph Suisse , met hoogst waarchijnlijk een holle 18K gouden kast
Chronograph Suisse maakte de ‘toeristen chronografen’ . Toeristen bezochten in de 50/60er jaren Switzerland en kosten dan een ‘echt switzers horloge’ (voor niet teveel geld) om mee naar huis te nemen .

Waarde ?.. persoonlijk denk ik 800-1000 euro als je hem via Catawiki :wink: aanbied , maar ik vraag me altijd af waarom er zoveel voor gegeven wordt , zo bijzonder zijn ze niet

p.s.

18K = 18 karaat goud
0.750 = 18 karaat goud
je corsica hoofd is een ‘ladies head’ , switzers keurmerk gebruikt tot 1995 voor 18K goud

Het merendeel is al gezegd. De waarde van het goud weegt niet op tegen een emotionele waarde.

Persoonlijk zou ik hem een beurt laten geven een mooie leren band en dragen.

Waar kan je zo’n horloge binnen doen om een beurt te geven?
Ik woon in Belgie

Zie ik nu een deuk in 1 van de lugs (voor de kijkers links onder)

Waarde zou ik op 400 a 500 stellen.

Evenwel leveren ze soms wel meer op aan niet horloge liefhebbers. Zoals eerder gezegd.

zou me niets verbazen aangezien de lugs hol zijn van de Chronograph Suisse horloges

yep en lastig te repareren ook als het niet van binnenuit uitgedeukt kan worden.

Ik kende vroeger een horlogemaker die de holle lugs volgoot met hardsoldeer juist om dit soort deuken te voorkomen.

Links onderaan is de lug inderdaad gedeukt.
Kan iemand een goede horlogemaker aanbevelen in belgie?

Als erfstuk en na een servicebeurt nooit meer weg doen.
Een mooie band erbij en hij is voor jezelf goud waard.

Kan niemand me een horlogemaker aanbevelen in België om dit klokje een servicebeurt te geven?

Zoals mijn voorgangers al aangeven een 18k Gouden chronograaf met Landeron uurwerk, indien in goede staat en goed werkend rond de €350-400 waard. Aangezien het een erfstuk is zou ik hem een servicebeurt geven en een mooi plaatsje in huis geven.

Even een update:

Horloge heeft een volledige service en kuisbeurt gekregen. En wat ben ik blij met het resultaat :smile:

Hieronder enkele foto’s van het eindresultaat:

5 likes

Hij is prachtig geworden.
Koester dit mooie bezit.

Mooi eindresultaat!
Veel draag plezier

Top hoor! Koesteren die klok.

Mooi geworden. Gefeliciteerd

Het resultaat is prachtig en koesteren en wellicht het begin van een verslaving… :grinning:

1 like