Het is via erfenis in bezit van een familielid geraakt.
Ik kan er enkel over zeggen dat het een handopwinder betreft. Verder reikt mijn kennis niet.
Wat kunnen jullie hierover vertellen:
De voorzijde lijkt me duidelijk. Op de achterzijde staat:
links bovenaan:een blokje met daarin het cijfer 132 op zijn kant
rechts bovenaan: moeilijk te zien maar het lijkt op de kop van de Corsicaanse vlag (zie foto)
In ieder geval een chronograph suisse, als ik zo naar de layout kijk denk ik met een Landeron 51 uurwerk.
18kt gouden kast. Voor een prijs zou je eens moeten googelen naar vergelijkbare modellen, die gaan nog best wel voor aardige bedragen mits in goede staat.
Een Chronograph Suisse , met hoogst waarchijnlijk een holle 18K gouden kast
Chronograph Suisse maakte de ‘toeristen chronografen’ . Toeristen bezochten in de 50/60er jaren Switzerland en kosten dan een ‘echt switzers horloge’ (voor niet teveel geld) om mee naar huis te nemen .
Waarde ?.. persoonlijk denk ik 800-1000 euro als je hem via Catawiki aanbied , maar ik vraag me altijd af waarom er zoveel voor gegeven wordt , zo bijzonder zijn ze niet
p.s.
18K = 18 karaat goud
0.750 = 18 karaat goud
je corsica hoofd is een ‘ladies head’ , switzers keurmerk gebruikt tot 1995 voor 18K goud
Zoals mijn voorgangers al aangeven een 18k Gouden chronograaf met Landeron uurwerk, indien in goede staat en goed werkend rond de €350-400 waard. Aangezien het een erfstuk is zou ik hem een servicebeurt geven en een mooi plaatsje in huis geven.