Info gevraagd.

Heren,

Wie kan mij hier iets over vertellen. Alle info is welkom!

Goud stalen kast, geblauwde wijzers… ik vind het een plaatje!

Groet, Roel

Op de website van Scorpione ziet hij er nog beter uit (is toch hetzelfde horloge?).

Ik zal vanavond iig eens in de Prichard kijken.

Henrik,

Het is inderdaad hetzelfde horloge. Een witte plaat kan ik dus beter fotograferen tegen een witte achtergrond :slight_smile:

Ik kan helemaal nergens iets over dit merk vinden. Alvast bedankt.

Groet, Roel

P.s.

Waar staat dat ding op z’n site?

Tollet is een naam van een juwelierszaak die verschillende vestigingen heeft in Belgie,
wo. Leuven, Brussel, Woluwe.

Pagina 12 van z’n shop. Ik denk dat Freddy gelijk heeft, Tollet is niet bekend bij Pritchard. Dan vind ik de prijs van 1500 euro “nogal” hoog.

Henrik Schreef:

Pagina 12 van z’n shop. Ik denk dat Freddy gelijk
heeft, Tollet is niet bekend bij Pritchard. Dan
vind ik de prijs van 1500 euro “nogal” hoog.

Bedankt voor de info.

En de prijs… tsja zoals je zelf al eens schreef: winkelprijs. Dus marge BTW, garantie, kosten, enz.
Maar als je een bod doet van 1250,- ben je (denk ik) ook de man. Met John is het plezierig zaken doen.

En ja… je kunt ook wachten tot zoiets op de baai voorbij komt of dat je het vindt op een Belgische rommelmarkt in een klein bakje, ergens onderin :wink:

Krabong Schreef:

=
knip

En ja… je kunt ook wachten tot zoiets op de baai
voorbij komt of dat je het vindt op een Belgische
rommelmarkt in een klein bakje, ergens onderin :wink:

:slight_smile: Die kleine bakjes zijn wel vaak de leukste bakjes op belgische rommelmarkten!!

Hier overigens een plaatje van een Tollet vestiging:
http://www.basilix.be/winkels/niveau_1/tollet_nl.htm

Sterker nog, het zijn juist die bakjes die mij motiveren om op zondag (veel te vroeg) naar Belgie te gaan :slight_smile:

Gr. R.

Zoals Freddy al zei:

Tollet is een Belgische juweliers-familie met een héél lange geschiedenis.

Het was vroeger de gewoonte dat juweliers bestaande horloges op de markt brachten met hun naam op de wijzerplaat. Soms zitten daar echte pareltjes tussen…

Zo heb ik hier een mooie oude “Tollet” met stop-seconde - functie:

Het horloge zelf is van het merk “Orator” (een onderdeel van de manufacture d’horlogerie Schild & CO. S.A ), bevat een mooi gedecoreerd ETA 1080 werkje en dateert van +/- 1948.

MVG,

Chris.

Dat klinkt spannend, kunnen we niet een keer een “Belgische bakjes” meeting organiseren? :smiley:

AH! Nou weet ik eindelijk waar dat “stop” op slaat op mijn Orator Stop. Tenminste, de plaat + uurwerk (zal dan ook een ETA 1080 zijn) die ik er van heb.

Bedankt mannen (tu)

@Henrik: count me in!

Ik denk dat er ook in 2009 weer ergens bakjes met inhoud zullen liggen waar onze harten sneller van gaan kloppen…

“Wat kost het horloge in dit dit bakje?”

“10 euro”

“Voor 8 euro neem ik het mee…”

“Akkoord”

X(X(X(