Info gezocht Elka Skeleton horloge

Goedemiddag,

Mijn naam is Yoshiko en ik heb rond 1999-2000 een Elka skeleton horloge gekocht in de looier in Amsterdam destijds heb ik er 200 gulden voor betaald. Door op diverse forums te zoeken heb ik al heel wat informatie over Elka zelf gevonden een aantal stukken heb ik bijgevoegd. Maar een dergelijk horloge kan ik nergens terug vinden en ik hoop dat iemand mij misschien meer kan vertellen over de leeftijd,het uurwerk en eventueel de waarde (hoewel ik het horloge niet ga verkopen).
In de loop der jaren heb ik wel het glas (bol) laten vervangen omdat ik deze gebroken had en ik heb hem een keer schoon laten maken en een nieuwe leren band op laten zetten.
Alle extra informatie is welkom en het leek me leuk deze met andere horloge liefhebbers te delen.

Elka horloge 7.pdf (72,8 KB)
Elka-02

1 like

Excuses voor de grote van de foto’s, weert niet wat ik fout heb gedaan! en ondertussen is het bandje al wel weer aan vervanging toe!

Zo ver ik het kan zien is dit handwerk. Ik verwacht dat het uurwerk uit een ELKA zakhorloge komt en vervolgens is geskeletteerd door een horlogemaker. Het ziet er naar uit dat de rest van het horloge bij elkaar is gezocht.

1 like

Erg mooi gedaan, het uurwerk. Meer info heb ik helaas niet.

Interessant om te horen dat het uurwerk uit een zakhorloge zou kunnen komen, als aanvulling… de kast heeft een diameter van 3 cm en is verguld. Is 3 cm niet wat klein voor een zakhorloge?