Info gezocht gouden Pontiac dameshorloge

In mijn zoektocht naar info over Pontiac horloges kwam ik op dit forum. Weet er mij iemand iets meer te vertellen over dit horloge, op internet zelf vind ik niet bijster veel informatie. Alvast bedankt.

Vraag me af of het goud is. Staan er ergens goudmerkjes?

Zoals gezegd, als er geen goudmerkjes op staan, is het geen goud. Ik zie ze niet, dus neem aan dat het doublé is.
Maar wat had je over van willen weten?

Goudmerk kan ook aan de binnenkant van het deksel staan, dus openmaken kan helpen. Al ga ik in de verwachting van @lencoth mee dat het waarschijnlijk niet massief is.

Het is inderdaad doublé.
Ik vroeg me af wat die AK 1043 betekent die op de achterkant staat. En of deze horloge iets van waarde heeft. Iemand wilde deze horloge van mijn moeder kopen, maar zij of ikzelf hebben er geen verstand van en op internet vond ik weinig informatie. Vond wel enkele artikels over Pontiac maar niks relevant met dit horloge.

Aangezien ik geen goudmerk zie staan en denk verkleuring te zien aan het bandje, ga ik ervan uit dat het doublé is. Openmaken durf ik niet, heb er echt geen kennis van.

Er is in zijn algemeenheid weinig markt voor oude dameshorloges. Dit in tegenstelling tot herenhorloges.
Denk dat je de waarde kunt inschatten op wat de “gek” er voor geeft. Een paar tientjes op zijn hoogst IMHO.
Zeker als het uurwerk nooit c.q. niet recent een service heeft gehad.

Als iemand ze wil kopen voor een enigzins acceptabele prijs, meteen doen.
Pontiac is een leuk merk maar niet heel hoogstaand. Zelfs goed werkende herenmodellen zijn niet veel waard over het algemeen.

Het heeft inderdaad geen recente service gehad. Het werkt wel nog prima. En wat zou een acceptabele prijs zijn? Heb geen idee hoeveel er voor aangeboden werd, maar aangezien ik bij die meneer persoonlijk zelf geen goed gevoel heb, zocht ik naar wat info om te voorkomen dat mijn moeder eventueel zou bedot worden.

@Temporis

Kan me hier helemaal in vinden. Paar tientjes is acceptabel lijkt mij. Wat dacht jij?

Jup, niet alles wordt waardevol met ouderdom.