info gezocht omega

beste leden ,
bij het opruimen van laden en dozen kwam ik dit horloge tegen .
heb getracht enige info omtrent dit klokje te verkrijgen.
helaas kom ik zelf niet verder .
wel gelijkende type maar een exact type ontbreekt ,
dus bij deze ,
kunnen jullie mij wat meer info verstreken omtrent dit klokje?

Ik kom deze tegen.

Omega, Day/Date Automatic, Stainless Steel, Ref. 166.0140, Circa | Lot #54194 | Heritage Auctions (ha.com)

Dat lijkt inderdaad juist, een Omega 166.0140 met caliber 750 van de eerste helft van de jaren '70. Kan wel een beurtje gebruiken zo te zien :slightly_smiling_face:.

Wat zou je graag willen weten? Voor een servicebeurt moet je denken aan een €150 tot €250 bij een onafhankelijke horlogemaker, al is het lastig precies te bepalen omdat dat afhankelijk is van de staat van de onderdelen. ik vind het moeilijk om iets over de waarde te zeggen, waarschijnlijk een paar honderd euro, sterk afhankelijk van de cosmetische en technische staat.

yep helmaal gelijkend!!

lang heel lang in niet in gebruik geweest.
maar loopt als een zonnetje , en inderdaad lag er een vraag welke kosten er zo aan versleuteld moeten worden .
foto niet de aller beste ,maar de staat is vrij redelijk afgezien van lichte krasjes over de lens.

en super bedankt voor de snelle reactie en link !

1 like

No problemo! Fijn dat we elkaar een beetje kunnen helpen, hier op HF, toch? :+1:

Mooi horloge hoor. Kun je eens kijken welk uurwerk er in zit? Of is hij moeilijk open te krijgen?

oef, niet het juiste gereedschap om deksel te openen .
dus van de week maar eens langs de horloge winkel .
heb geen emotionele binding met het klokje,
mijn liefde ligt meer bij de duikers klokken .

O.k., heb je ook nog mooie duikers dan? :dolphin: