Hallo,
ik heb dit horloge gekregen uit een erfenis. Ik heb het horloge een servicebeurt laten geven en de horlogemaker war zeer enthousiast over het binnenwerk. Volgens hem is het een binnenwerk van Kortina,Hij kwam tot deze conclusie omdat er wat onderdelen vervangen moesten worden en dat was specifiek Kortina.
Weet iemand hier wat meer van?
Lastig hoor: een horloge beoordelen zonder foto’s van het uurwerk. Het is overigens niet verstandig de kast open te maken, zeker niet na een reinigingsbeurt, want dan krijgt stof een buitenkans binnen te dringen.
Kortina? Nee, dat merk ken ik niet. Bedoelt hij soms Cortébert, Certina (onwaarschijnlijk), Culmina of Cyma. Esvège is zo goed als zeker een zogenoemd winkelmerk, dus die weg loopt dood.
Het zal geen echt kostbaar horloge zijn, maar meer info om het klokje naar waarde te schatten zou niet gek zijn.
Ik kan de foto’s niet zien (Mijnalbum.nl is bezig met technisch onderhoud) maar misschien bedoelde de horlogemaker Cortina? Onderdeel van de SOCOR, de Societe Cooperative Horlogere. Hoewel ik niet begrijp waarom je daar buitengewoon spannend van zou moeten worden, ze hebben (hadden?) geen grote namen (misschien Catena, maar dat die van zich deden spreken was al weer 20 jaar geleden) en gebruikten veelal ETA uurwerken voor hun horloges.