Info gezocht over een volledig gegraveerd zakhorloge

Goedendag,

Bij het ontruimen van het huis van een overleden familielid van mij vond ik meerdere zak(horloges). Deze vond ik echter zeer speciaal uitzien maar ik kan hier totaal geen info over vinden op het internet. Ook geprobeerd met ai en google lens maar geen vergelijkbaar exemplaar te vinden
Heeft iemand enig idee wat voor een zakhorloge dit is?

Ter info de kast is 32 mm breed en krijg hem helaas niet open om het binnenwerk te zien.
Mocht iemand hier info over hebben zou dat fantastisch zijn.

Bij voorbaat dank.

1 like

Hier in elk geval iets.

Pagina kopiëren lukt niet. Vul zelf in het zoekbalkje even Dania in. Je wordt er niet heel veel wijzer van maar het is iets!

1 like

Nou super bedankt voor je snelle bericht. Op deze site gekeken en inderdaad kom er niet veel wijzer uit haha. Er lijkt trouwens iets te staan aan de onderkant van de wijzerplaat (kan je ook zien op de foto) maar omdat het glaasje zo rond gebogen is daar krijg ik het niet scherp te zien vanuit geen enkele hoek.

Maar is dit iets waar ik verder onderzoek in moet doen? Daarmee wil ik eigenlijk zeggen zou diit horloge iets waard kunnen zijn? Of komen dit soort horloges vaker voor? Ik heb helaas geen enkel besef of expertise in horloges.

In ieder geval bedankt voor je bericht!

2 likes

Daar zal waarschijnlijk Swiss Made staan.

Horloge is letterlijk niets waard. Hier ga je gewoon niks voor krijgen. Je kunt grachten dempen met de penanker/cylindergang zakhorloges uit de eerste helft van de vorige eeuw. Gewoon als aandenken bewaren, of naar het Milleupark, oud ijzer. Ik ben redelijk serieus. :fire: :wink:

Het enige zakhorloge waar rijen voor staan, komt van Swatch - met een AP-logo…

2 likes

Oke super bedankt voor de info! Dan hang ik hem op bij de andere zakhorloges die ik ook vond. Want vind hem op zich wel mooi ook al is hij dan niks waard.

2 likes