Nu heb ik al wat gegoogled maar dat heeft nog niet echt resultaat op geleverd, behoudens wat generieke Sandoz info. Ik zou graag willen weten uit welke serie deze komt, hoe oud is ie etc.?
Zoals op de foto te zien is is het glas bekrast, wellicht is het de moeite waard om er een nieuw glas in te (laten) zetten. Als dat niet al te lastig is kan ik het zelf ook wel proberen. Heb namelijk geen idee hoe het glas vastzit.
Deze Sandoz zal gezien de stijl dateren uit het begin van de 70er jaren.
Het glaasje zal van mineraalglas zijn en is niet zomaar zelf te vervangen.
Je zal de juiste maat moeten hebben en dit is waarschijnlijk niet (meer) zomaar te bestellen.
Ga op zoek naar een horlogemaker die over een apparaat beschikt wat de binnenzijde van de glasrand afscand en daarmee een nieuw glaasje kan snijden.
Waarschijnlijk kun je dit het beste combineren met een onderhoudsbeurtje.
In deze kast zit zo te zien (groeven in de ronding van de glasrand, goed zichtbaar aan de bovenzijde van de foto) een gewoon kunststofglas, al dan niet voorzien van een metalen spanring aan de binnenzijde. Dat zijn gelukkig standaardglazen, alleen heb je een glazenpers nodig om ze te plaatsen. Zo’n vervanging kan inderdaad het best gecombineerd worden met een onderhoudsbeurt.