Info gezocht vintage horloges (Stanco)

Dag allen,

Mijn ouders hebben twee horloges liggen van mijn opa overgrootvader. Ik ben niet thuis in vintage. Hoopte dat iemand hier deze modellen herkent en er meer over kan vertellen. De gouden is van mijn opa, de zilverkleurige met de merknaam Stanco is van mijn overgrootvader .

Ik heb uiteraard even ge’googled naar Stanco maar kon niets vinden.

Oh en ik vroeg me ook af of er iemand een idee heeft wat het opknappen ervan zou moeten kosten. :grinning: alle info wordt op prijs gesteld!

Even in het juiste subforum gezet, “vragen over type, waarde …” :slight_smile:

1 like

Die gouden vierkanten is iig de goudprijs waard en wellicht is die band ook goud… maar die zijn er ook verguld dus afhankelijk of er stempels opstaan is dat best wat waard ondanks dat er geen merk op staat. Lijkt een jaren 60 horloge.

Die ronde lijkt me verchroomd en zal waarschijnlijk daarom eerder tussen de 50 en 100 euro waard zijn tenzij er een bijzonder/verzamelwaardig uurwerk in zit. Die lijkt me eind jaren 40/begin tot midden 50.

Heel erg afhankelijk van wat er stuk is? Lopen beide kan je voor 150 euro per horloge zeker wel klaar zijn bij een horlogemaker. Financieel misschien niet slim, maar sentimenteel zeker.

Is er iets kapot, dan is het snel duurder. Had laatst een onderdeel kapot dat in aanschaf duurder was dan de rest van de service :frowning:

Je kunt hier terecht voor horlogemakers:

5 likes

Hoi Ruud ik had je reactie eerder nog niet gezien. Bedankt voor je info! Ik heb geen idee wat er aan mankeert maar ze lopen beiden niet, ik ga binnenkort kijken of er met die gouden nog iets kan worden gedaan (daarvan begreep ik dat hij het een jaar geleden nog deed). Ik hoopte met m’n bericht hier vooral te achterhalen wat voor horloge de gouden überhaupt zou zijn zodat ik er iets meer over te weten zou kunnen komen.