Info gezocht!

Ik zag deze op MP
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m765250156-nivada-enicar-angelus-tissot-duiker-chronograaf.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent
voorbij komen, vind ze wel wat hebben. Kon alleen niks vinden over beide modellen. Weet iemand iets over deze modellen? Volgens de verkoper ooit gekocht op een horloge beurs en helemaal origineel. Ben nog best een newbie op het gebied van vintage horloges, neem liever het zekere voor het onzekere :slight_smile:

Het is een Tissot en een Enicar:

Ik vind de wijzers van de Tissot wat iel. Ik ben ook benieuwd naar de uurwerkjes in beide horloges, dit zouden beide manufactuur werkjes moeten zijn. Zeker bij de Enicar is dat belangrijk, want deze zijn in het verleden vaak gefaked.

Volgens de verkoper staat er in het uurwerk Enicar etc. En mochten ze me niet bevallen dan mag ik ze terug sturen en krijg ik mn geld terug. Maar ben beide modellen nog nooit eerder tegen gekomen…

Ik zou mezelf geen kenner noemen, maar dit lijken me jaren 50 dress-wijzerplaten en wijzers in jaren 70 duikerkasten.

Ik vind jou best een kenner aangezien je al zo veel vintage hebt gehad :wink:

Maar bedankt voor je bericht, had het zo nog niet bekeken. Aangezien ik ook niks over deze modellen kon vinden lijkt het me best aannemelijk dat ze uit spare parts o.i.d. zijn gemaakt.

mooieklokjes Schreef:

Aangezien ik ook niks over deze modellen kon vinden lijkt het me best aannemelijk dat ze uit spare parts o.i.d. zijn gemaakt.

Als je ze leuk vindt, kan je het ook positief benaderen door te veronderstellen dat je dan wel een uniek horloge krijgt: soort limited edition dus :wink: .

Hm true, maar heb liever iets origineels dat niet uit ‘leftovers’ is gemaakt :wink:

Van die Tissot weet ik het niet. Wat die Enicar aangaat, ik mis het logo (lijkt op een bol met ring zoals de planeet Saturnus) op de wijzerplaat.
De letters Enicar lijken ook niet. Google maar eens op Enicar diver en je ziet een hele andere collectie langskomen.
Vraag ook eens naar een foto van de achterkant.

Ik zeg niet dat deze nep is, alleen ben ik niet overtuigd dat het een echte is.

enicar en tissot durf ik niet te zeggen,modellen ken ik niet .Nivada ziet er prima uit maar prijs is er ook naar .

Zoek even op Enicar sport, dan zie je waar die (originele) wijzerplaat eigenlijk inhoort.

Links lijkt me een Omega kast en de wijzerplaat vind ik wel wat ingewikkeld voor zo’n soort horloge.

als het een Omega kast is wordt het wel weer interessant

Hij vraagt er flink geld voor dus zelfs als het een omega kast is dan nog niet interessant.

Er staat toch ook overal ‘verkeerd’ in de advertentie. Lijkt me duidelijk dus!