Info hamilton

hallo, ik heb van mijn oom een oude hamilton gekregen.
het is er een met een leren band en een 10 k gold filled kast.
heeft iemand wat meer info over dit merk?
zoals de geschiedenis, eventuele waarde, en wat dat gold filled nou in houdt.

gr ezra

Is toch wel het bekendste Amerikaanse horlogemerk. Ze bestaan nog steeds en maken erg leuke horloges. Hier is de site waarop ook wat info over de geschiedenis staat: http://www.hamiltonwatch.com/
Wat precies de voorwaarden zijn om iets goldfilled te mogen noemen weet ik niet, maar er wordt in ieder geval een dikkere laag goud voor gebruikt dan voor iets dat goldplated is.

Goldfilled is dacht ik gewoon goudkleur gespoten op een stalen kast. Toch?

Nee is wat wij kennen als double. 10 micron geeft de dikte aan. Omega maakte vroeger 40 en zelfs 80 micron double.
10 micron is niet heel veel.

en zijn deze jaren 50’rs nog wat waard?
het is wel een quartz uurwerk maar ik denk een van de eerste

Quartz is pas vanaf '68. Zal wel elektrisch zijn?
Is het zo’n model met een driehoekige kast?

zoiets dacht ik al ja, nee het is wel een rond model, en ja het is een elektrische, weet u de waarde van zo’n klok, mits in goede staat?

Sorry, zou het niet weten. Probeer op e-bay eens in de gaten te houden wat er voor eenzelfde horloge betaald wordt.
Misschien zijn er via google ook wel te vinden die te koop staan. Zoek bijv op hamilton electric goldfilled.

Ik heb een boek waar heel veel hamiltons instaan met de “waarde”. Als u een foto plaast zal ik kijken of uw horloge er bij zit.

Hamilton is van oudsher een Amerikaans bedrijf en in het verleden een beetje doodgebloed maar oa door de film “Pearl Harbour” is het weer nieuw leven ingeblazen. In deze film droegen enkele acteurs een Khaki handopwinder. Quartz bestond in 1945 nog niet…

Ondertussen is het eigendom van de Swatch groep waaronder ook Omega, Longines, Rado, Tissot, Certina, Glashütte en nog wat andere merken vallen.
In deze groep zal het een uitgekiend plaatsje toegewezen krijgen.