Info herodia 1950/1959 dresswatch

Ik zag dit beeldschone rosé gouden horloge bij een veiling en kon het niet laten liggen, er zit een felsa 1560 automatic movement in en de honycomb wijzerplaat is wat verkleurd het zou wit moeten zijn en de markers rosé goud maar ik vind deze patina erg mooi, ik heb er 677 euro voor moeten betalen wat meer is als de geschatte waarde maar dat vind ik geen probleem. Op google is er niet veel te vinden ze bestaan nog steeds maar de moderne horloges die ze nu verkopen spreken mij niet aan. Ik vroeg mij af van welk jaar het precies is en wat de waarde eigenlijk is. Het is in ieder geval een keeper. Grt Peter

Ll

1 like

1 like

Ik ben ook onlangs een Herodia in mijn bezit gekregen.

Lijkt erg op die van u, werkt nog en de mijne heeft een champagne dial.
Was van mijn grootvader en is verguld.
Heb je zelf nog meer info gevonden?

2021-10-31 18.21.41 (Klein)
2021-10-31 18.21.56 (Klein)

Nee ik heb er geen info over jammer genoeg, dat is een mooie die je daar hebt, dezelfde wijzers en markers, ik twijfelde wel eens over de secondenwijzer omdat die een andere kleur heeft, maar zo te zien is die dus orgineel, dank voor het laten zien.

Herodia is in het horloge merkenregister opgenomen:

:slightly_smiling_face:

1 like

Zie hiervoor :slightly_smiling_face:

Jammer :slight_smile:
Uw honycomb dial is ook mooi.

Ik heb een bruin bandje besteld voor erop.
Eens in orde bekijk ik wel nog of ik het uurwerk hou of niet.

Draag jij hem vaak?

Ik heb veel mooie horloges, het is alweer een paar maanden geleden, maakt die van jou ook z’n blikkerig tik geluid, je hoort het uurwerk best goed.

Niet speciaal, tikt praktisch hetzelfde als de Tissot seastar met 781 movement.
Misschien een tikkelje luider, maar scheelt niet veel.

Ik had er een wat frisser uitziend bandje omgedaan, maakt een vintage horloge wat minder oubollig :grinning_face_with_smiling_eyes:

Deze heb ik trouwens ook nog maar draag ik eigenlijk nooit, een beetje klein voor mijn pols