info Jaeger-Lecoultre Reverso (270.8.12)

Beste leden,

Kunnen jullie me meer informatie geven over de Jaeger Lecoultre Reverso (270.8.12).

• Wat is het bouwjaar?
  • Welke waarde heeft het horloge in de huidige staat? (lichte gebruikssporen en sluiting die los is gekomen van de band)
  • Quartz, of …

Ik ben enkel in het bezit van het horloge, aankoopcertificaat en doos niet ter beschikking.

Alvast bedankt!

IMG_8129IMG_8132

Mhm lastig. Ik ben zeker geen expert dus zou niks van mij aannemen hahah. Ik vind hem er redelijk echt uitzien vergelijkend met foto’s op het internet. Alleen vind ik de datum niet echt sterk uitgelijnd… mits echt, zit er waarschijnlijk een handopwinder in. Jaartal waarschijnlijk eind 90 begin 2000. Met wat duidelijkere foto’s kunnen andere je misschien beter helpen.

De sluiting ziet er heel anders uit dan de Reverso alhier, geen idee verder
p.s. Is bij ons een Reverso Duetto

Hallo Wessel,

heb het serie nummer even in de database van JLC ingevoerd en het getoonde horloge komt overeen met de gegevens.

Het is eens kwarts uurwerk [ cal 612 ] en ik denk dat de datumschijf beschadigd is omdat deze niet mooi in het midden van de wijzerplaat opening staat.

Jammer van de diepe beschadigingen in de achterplaat ter hoogte van “Reverso”, beïnvloed de waarde zeker niet positief!

Van de vouwsluiting ontbreekt een deel > zie de verbogen push pin.

Bouwjaar kan ik niet zo vinden maar misschien kun je zelf op zoek gaan met het bestelnummer van het horloge: QT270841.

Groet,