Info movado quartz


beste forum leden
ik heb dit horloge gekocht op een rommelmarkt
liep niet. Ik heb er een batterij ingezet vorm en grote gelijk als die er inzat maar van een ander type zonder sl of sr aanduiding op de batterij. Hij loopt nu wel maar ongeveer een minuut of 5 per dag te langzaam. Kan dit aan de batterij liggen of kun je een quartz ook bij stellen?
Iemand enig idee wat zo’n horloge waard is. ik heb er 10 euro voor betaald.
alle info is welkom

gooi hem niet meteen weg … maar het eerste wat er in me op kwam is dat swiss made niet klopt …ik dacht zelf meer aan made in china …

hmmm, geen idee maar sluit me ook aan bij Seamaster.

Is inderdaad hoogst waarschijnlijk namaak: Movado’s uit die tijd hebben nooit een secondenwijzer, wijzers op dit exemplaar zijn niet driehoekig met een duidelijke vouw in het midden. Ook de onderkant is bij Movado veel uitgebreider gegraveerd met nummers en merk logo e.d., althans bij die van mijn vrouw wel.
Op de wijzerplaat hoort te staan:

swiss-Movado-quartz

Hier een linkje, ik denk dat de vermoedens van Seamaster hiermee bevestigd kunnen worden.

http://www.movadoblog.com/?paged=5

Doorscrollen naar beneden tot ongeveer de helft.

onder op de wijzerplaats staats Swiss Movado Quartz en op de achterzijde movado 1881 Swiss.
Heeft iemand mogelijk een fotootje van zo’n movado uurwerk dat ik het kan vergelijken.
mvg jacob

Een echte ziet er inderdaad toch wat beter uit…

Helaas…inderdaad een (vrij slechte) namaak. Had niet meer dan een euro mogen kosten eigenlijk.