Info Omega

Beste leden,

Ik heb gisteravond een Omega Geneve gekocht op een veiling.
Ik kan hem pas volgende week ophalen maar dacht ik vraag even of iemand me meer info kan geven over type en dergelijke zodat ik me vast met extra informatie kan verlekkeren.
Er zit een garantiebewijs uit 1982 bij maar het horloge lijkt me ouder of niet?
Ook zie ik dat er op de achterplaat seamaster staat maar op de wijzerplaat niet. Wie qeet hie dit zit ?



2 likes

Alle info staat op de binnenkant van het deksel. Dus als hij binnen is… deksel los schroeven en het nummer hier delen, dan krijg je antwoord…

Spannend… wel een mooie Omega…1982 kan kloppen, maar dan hebben we het uurwerknummer nodig… inderdaad aan de binnenkant…

2 likes

Ik denk dat er dan een caliber 1030 ipv de bekende 600 serie in zit :grinning: ben benieuwd

3 likes

Ga ik doen. Laat het jullie weten.

1 like

Ik denk eerder jaren 70, maar kan ook bij dealer blijven liggen zijn tot 1982.

1 like

Dit is een 136.011 referentie kast met hoogstwaarschijnlijk een 613 uurwerk. Serienummer zal rond de 30 miljoen zitten = 1970. Is het garantiebewijs (correct) ingevuld? Misschien hoort het wel niet bij dit horloge.

3 likes

Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Het is inderdaad, zoals Lieuwe al zei, en 136.011 met een Cal. 613 handopwind. Viel mij alleen wel op dat de gold cap nogal versleten is op de lugs, je moet jezelf maar afvragen of je dat wilt. (Zie dat de hamerprijs €260 is geworden. Niet verkeerd!)

1 like

Volgens mij is het geen goldcap maar een goldplated.

Heb je gelijk in. Zal 20 micron óf 40 micron gold plated zijn.

Vandaag heb ik het horloge opgehaald.
Ik heb wat fotos gemaakt. Ik vraag me af of het horloge klopt met het garatieboekje . Met andere woorden kan het horloge in 1984 geleverd zijn?



Alles was al gezegd eigenlijk…

:heavy_check_mark:

:heavy_check_mark:

Met het serienummer 25099356 zou je in 1967 terecht moeten komen, niet de jaren 80. Maar misschien is hij toen door iemand als vintage, met garantie, gekocht bij een Omega dealer?
Het is in ieder geval niet de tijd waarin het horloge is gemaakt.

1 like

Dank jullie.

Is er een foto van het (ingevulde) garantie document?

De ‘aantekening’ aan de binnenkant van de deksel wekt bij mij de indruk dat het horloge in (november?) 1980 een servicebeurt heeft gehad. Daar vanuit gaande kan deze niet nieuw in 1984 geleverd zijn. Natuurlijk wel doorgeleverd na inruil o.i.d.

Ik heb het certificaat bekeken en hier staat inderdaad een later nummer in. Het certificaat hoort dus niet bij het horloge helaas.

Als je een 2e hands, vintage horloge bij een AD koopt dan neem ik aan dat je daar een aankoop- en garantiebewijs bij krijgt.
Wat jij een certificaat noemt, is dat niet gewoon dit garantiebewijs?

Mogelijk verwijst dit nummer naar iets anders dan het serienummer wat op het uurwerk staat

Wat bedoel je met ‘helaas’? Wat vind je hier vervelend aan?
Toen je hem kocht had je al een vermoeden dat het horloge niet uit 1982 kwam. Je hebt voor nog geen €300 een mooie vintage Omega aangeschaft. Mooi man, geniet ervan!

1 like

350 euro inclusief veilingkosten. Mer helaas bedoel ik dat ik het leuk had gevonden om het originele certificaat erbij te hebben.
Ik ben er inderdaad heel blij mee. Hij is prachtig en loopt heel goed.

1 like


2 likes

Ja, dit is een verkoop bonnetje voor iets anders lijkt me. Maar zelfs als deze betrekking had op jouw Omega uit 1967 die in 1984 door iemand is gekocht. Wat is de meerwaarde?

En dat voor een goede prijs, mooi hoor…
Nog mooier om even te kijken of er een “HF-gecertificeerde” horlogemaker in de buurt zit die hem kan servicen. Dan heb je er nog vele jaren plezier van…