Info over Alpina C gezocht

Hallo,
Uit een erfenis heb ik een Alpina C zakhorloge in bezit gekregen. Op internet kan ik er weinig over vinden. Weet iemand iets over de afkomst, leeftijd, waarde etc?
Alvast bedankt.
Karel Timmer

Welkom met dit leuke zakhorloge!

De “c” kan ik enkel niet plaatsen, maar ken wel een oude Alipna welke al is gesopt rond 1917 voor de oorlog. Maakte destijds degelijke uurwerken… of dit er één van is??

Zullen ongetwijfeld nog echte experts onder mij volgen.

ps. je topic zal waarschijnlijk verplaatst worden naar het gedeelte “vintage”

Alpina zelf al gemailed?

Goed idee. Ga ik doen. Dank!

Is Alpina recentelijk niet overgenomen door Frederique Constant?

– moved topic –

Hoi ik heb exact dezelfde, nr 2089667, het loopt ook nog. Ik heb er een inscriptie instaan met een datum 6 december 1927. Of het toen nieuw is gekocht weet ik niet maar denk ik ook niet. Het was een bedankje van mensen aan mijn opa die hun dochter uit de rivier had gered.

Dat wil zeggen, de (Nederlandse) familie Stas, die de Fa. Frederique Constant heeft opgericht, heeft met dat nieuwe merk zo goed geboerd, dat zij de merknaam Alpina hebben gekocht en onder die naam weer horloges zijn gaan maken. Deze Alpina horloges hebben een andere doelgroep dan de FC-horloges, vandaar deze tweede firma van dezelfde eigenaar.
Denk niet dat zij het bedrijfsarchief beheren, als dat er al was…

Klopt Peter Constant Stas is zijn naam om precies te zijn. Begonnen met FC met een paar gepensioneerde horloge makers. Mooie horloges hebben ze nu. Goed lost onze vraag niet op, ben nog steeds benieuwd naar de origine van onze Alpina C, het ketting of zakhorloge.

Ik heb precies dezelfde wat is de waarde van de horloge ? En waar kun je hem verkopen? Mvg