Info over dit gouden dameshorloge van certina

Goedendag, ik heb uit een erfenis dit gouden dameshorloge. Kan iemand mij meer informatie geven over type, bouwjaar, en waarde. Alvast bedankt.

GJ

Je foto doet het niet.

Over het algemeen overstijgt de waarde van het horloge de waarde van het goud niet. Zeker als er nog een gouden band aan zit.

Dameshorloges zijn niet zo gewild dus ik denk dat deze certina de goudprijs waard is.

1 like

Ik dacht dat ik hem had geupload. ik zal het nog een keer proberen.

Ik ben ook meer geïnteresseerd in het type en bouwjaar.

Groeten GJ

Ik deel de mening dat waarde van dit horloge exact de actuele goudprijs op de dag is.
Dit zijn geen courante en gewilde horloges momenteel.

Bouwjaar exact bepalen is moeilijk. Er is wel een tijdspanne vast te stellen als we weten welk caliber uurwerk het horloge aandrijft. En wellicht staat er binnen in de deksel nog een nummer wat een aanwijzing zou kunnen geven.

1 like

Ik heb er niet zoveel verstand van. hoe haal je het deksel er vanaf?

Met een kastmes in het gleufje tussen deksel en kast. Maar pas op dat je niet uitschiet dan heb je al snel een beschadiging

Zou zeggen latere jaren 60, early 70s. Toen was dit design gangbaar.

1 like

Hier staat de nodige info over het dateren van Certina horloges via het nummer op de achterkant. Het is niet erg nauwkeurig, maar op basis van deze informatie kom je uit rond 1973.

Ok, bedankt. ik zal eens zien of het lukt. Misschien staat er meer info in de binnenkant.

Zou het horoge dicht laten… enige wat je gaat zien is het uurwerk (dames).
En daar is niet heel veel aan.

Maar staat er niets in de binnenkant van het deksel dan? ik wil graag het type weten.

Geen garantie dat er iets staat. Waarom wil je het type weten?

Zou zonde zijn als je er een kras opzet omdat je niet weet hoe die open moet.

Of is dat type nr het enige wat er is?

Ja, daar heb je gelijk in. In ieder geval bedankt voor de info.