Hey allemaal, ik ben hier nieuw op het forum en zoals iedereen beetje verslaafd aan horloge. Bij het opruimen van mijn ouderlijk huis kwam ik deze zakhorloge tegen weet iemand wat deze is .
Fraai
Dit is wat Microlisk geeft:
Lijkt me een gouden kast. Om meer te weten willen komen moet je toch echt het uurwerk laten zien.
O ja, Pateck, heeft ooit veel gedoe gehad met Patek naar het schijnt. Namen lijken beetje op elkaar.
Enig idee wie dat kan schatten? Ik zou graag intern kijken, maar weet niet hoe dat plaatje eraf komt.
Openwippen, net als het achterdeksel, er zal ergens een klein gleufje zijn om een kastmes in te steken.
Iemand die weet welk mecanisme dit is .
Mooie mechaniek met veel lagerstenen, dit was geen goedkope! Misschien dat @chi_kwadraat eens een gooi kan doen naar het type?
Ik zou moeten weten of er een eerlijke winkel bestaat die de waarde kan schatten.
De kast lijkt me goud. Gewicht zonder glas en uurwerk x goudprijs = €€
Maar laat het niet smelten! Doodzonde, laat het uurwerk een service geven tegen slijtage en bewaar het als familiestuk.
Af en toe eens opwinden en laten lopen en er van genieten.
Breng hem iig niet naar een juwelier, maar naar een horloger, die heeft er wel verstand van.
Succes!
Phenix / Halbmond und Stern, misschien/mogelijk/waarschijnlijk.
Zou kunnen…